مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یک نفر هم به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده و تمام مراقبت‌های لازم برای کفن و دفن وی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، درباره وضعیت موارد مثبت کرونا اعلام شده در تاریخ ۱۹ اسفند ماه  مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست کرونای ۹ نفر دیگر، تعداد موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۳۶ نفر رسید و تا به امروز ۶ نفر نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده اند و در منزل تحت مراقبت هستند و یک نفر هم به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده است و تمام مراقبت‌های لازم برای کفن و دفن وی انجام شده است.

او افزود: از این ۹ مورد جدید ۷ مورد مربوط به شهرستان کرمان و ۲ مورد مربوط به شهرستان رفسنجان است و میانگین سنی موارد جدید مبتلا به کرونا ۳۶ تا ۸۰ سال است.

شفیعی ادامه داد: از مجموع ۳۶ مورد مبتلای مثبت،۵ مورد به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بم و مابقی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

او گفت: یک نفر در آی سی یو و یک نفر در ایزوله تنفسی بستری است.

شفیعی تصریح کرد: ویروس کرونا در مطالعات انجام شده در دمای بالای ۳۰ درجه غیر فعال و در دمای ۶۰ کاملا از بین می‌رود مثلا نان را داغ مصرف کنید.

شفیعی بیان داشت: تا الآن موارد مثبت یا مشکوک همه ایرانی هستند و از اتباع در استان موردی را نداشتیم.

او تصریح کرد: این بیماری ۸۰ درصد بدون علامت است و ما ۳ پایگاه بهداشت در کرمان ویژه اتباع داریم و  خدمات بهداشتی اولیه به آن‌ها انجام می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: براساس وضعیت جامعه  پیش بینی می‌شود این هفته و هفته آینده سخت باشد و به نظر می‌آید مراجعه مردم  شمال استان با علائم بیشتر شده  که این مورد شاخص‌ خوبی نیست.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در معادن ذغال سنگ قرار شده با شیفت‌های کاری و بهداشت محیطی اقدامات لازم را انجام دهند و فعلا تعطیلی معادن در دستور کار کشور یا استان نیست.

او گفت: سامانه ۱۹۰ پاسخگویی و مشاوره در استان و مراکز بهداشتی در سطح شهر‌ها از ساعت ۸ تا ۱۰ شب برای جلوگیری از مراجعه بی مورد به بیمارستان‌ها فعال است و کسانی که دچار علائم هستند می‌توانند مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.