استاندار بوشهر از کارخانه تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده استان در شرکت صنعتی مبارک دشتستان بازدید کرد.

تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده در دشتستانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در بازدید از یکی از شرکت‌های تولید مواد شوینده و ضدعفونی بیان کرد: قول داده بودیم که نیاز‌های استان از خود استان بوشهر تامین شود. یک واحد تولیدی موادضدعفونی کننده در استان بوشهر فعال بودو حالا یک واحد دیگر وابسته به همان شرکت با توجه به ظرفیتی که دارد در خدمت تامین نیاز‌های استان قرار گرفته است.

او عنوان کرد: این شرکت روزانه ظرفیت تولید ۱۲ هزار بسته محلول ضدعفونی کننده و ۱۸ هزار ژل ضدعفونی کننده دارد البته پایه همه محصولات الکل است که الان مقداری الکل به عنوان تولید آزمایشی در اختیارشان گذاشته شده تا تولید را شروع کنند.

استاندار بوشهر افزود:پیگیر کمک به سرمایه در گردش و تامین الکل کمک این شرکت‌ها هستیم تا این واحد‌ها در کنار هم نیاز استان را تامین کنند

گراوند یاداور شد: در کنار این دو واحد، یک واحد دانش بنیان نیز در روز‌های آینده وارد چرخه تولید ژل و مایع ضدعفونی کننده برای تامین نیاز استان می‌شود.

او ادامه داد: از امروز ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است  تا با نظارت این دانشگاه ماسک‌ها در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته و آرام آرام نیاز استان تامین شود.

 استاندار بوشهر گفت: خوشحالیم اولین استانی در کشور بودیم که ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای را برای تامین محصولات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به کار گرفتیم 

گراوند تاکید کرد: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته اند و باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد به نظر می‌رسد اگر در سطح ملی کمک شود استان بوشهر علاوه بر نیاز استان بخشی از نیاز کشور را هم می‌تواند تامین کند.

او بیان کرد: اکنون در کل دنیا، چون تقاضا زیاد است کمبود محلول و ماسک  وجود دارد، اما به نظر می‌رسد اگر واحد‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان بوشهر فعال شوند و محصولاتشان وارد داروخانه‌ها شود عطش بازار از بین برود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: قطعا نیاز‌ها بیش از تولیداتی است که انجام می‌گیرد، ولی در روز‌های آینده عطش بازار از بین می‌رود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.