در حالی که وزارت آموزش و پروش در نوار غزه مدارس این منطقه را به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل کرد، خیابان‌های بیت لحم در جنوب کرانه باختری نیز خالی از خودرو و رهگذران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت آموزش و پرورش در نوار غزه عصر امروز یکشنبه اعلام کرد تمام مدارس و مهدکودک‌ها تا پایان هفته جاری به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد بود.

تعطیلی مدارس غزه به خاطر کرونا / قرنطینه ۲۰۰۰ مورد مشکوک در بیت لحم

این وزراتخارنه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مدارس روز شنبه آینده چنانچه اوضاع تشدید نشود، بازگشایی خواهند شد.»

در همین راستا، سازمان امدادرسانی و اشتغال پناهجویان در نوار غزه (آنروا) نیز در اقدامی پیشگیرانه از ویروس کرونا تمام مدارس خود در نوار غزه را تعطیل کرد.

استاندار بیت لحم نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که تمام مساجد، کنیسه‌ها، اماکن تاریخی و سالن‌های عمومی، تالار‌های عروسی و مجالس گردهمایی این استان براساس حالت فوق العاده یک ماهه، تعطیل خواهند بود.

این تصمیم استانداری بیت لحم پس از آن اتخاذ شد که وزارت بهداشت از افزایش افراد قرنیطنه شده در خانه‌ها به بیش از ۲۰۰۰ نفر خبر داد.

خیابان‌های شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری این روز‌ها خالی از خودرو و رهگذران است. کرکره قریب به اتفاق مغازه‌ها هم پایین کشیده شده و تعطیلند.

مقامات محلی ورود و خروج در این شهر را ممنوع کرده‌اند دولت تشکیلات خودگردان روز شنبه از افزایش شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در بیت لحم در کرانه باختری به ۱۹ نفر خبر داد.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین روز جمعه اعلام کرده بودکه شهر بیت لحم را بسته و ورود و خروج از شهر جز در موارداستثنایی ممنوع است. کلیه رزور‌های هتل‌های فلسطین برای تور‌های گردشگری هم لغو شده است.

وزارت اوقاف فلسطین هم همسو با این تصمیم تمام مساجد بیت لحم را تعطیل کرد.

حسما ابوالرب، معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین هم قبلا از بسته شدن همه مساجد در استان بیت لحم خبر داده بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، مرز خود با مصر را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.

پیش‌تر نیز مقامات صهیونیستی اعلام کرده بودند که ورود اتباع برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و ایتالیا را به داخل اراضی اشغالی ممنوع کرده‌اند.

فرودگاه بن‌گورین در اراضی اشغالی نیز در پی شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های جدی‌ای مواجه شده است.

ترمینال‌های این فرودگاه تقریبا خالی از مسافر است و این فرودگاه با خلوتی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. علاوه بر این، پلیس رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که تیم ویژه‌ای را تشکیل داده تا افرادی که قرنطینه را نادیده می‌گیرند، شناسایی شوند و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

قرنطینه ۲۰۰۰ مورد مشکوک در بیت لحم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار