مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستورالعمل‌های نحوه ضدعفونی کردن نانوایی به نانوا‌ها ارائه شده است که در صورت بی توجهی واحد صنفی پملپ می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستورالعمل‌های اجرایی در خصوص نحوه ضدعفونی کردن نانوایی به نانوا‌ها ارائه شده است که در صورت بی توجهی واحد صنفی بدون ارائه اخطار قبلی، به دلیل اهمیت شرایط موجود، پملپ می‌شود.
 
تنور نانوایی ها درصورت رعایت نکات بهداشتی روشن می ماند
او ادامه داد: نانوایی‌ها از جمله مراکزی هستند که از اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از ویروس کرونا برخوردار هستند چراکه غذای غالب مردم نان است و می‌تواند از طریق نان این بیماری انتقال یابد.
 
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام دستورالعمل‌های لازم به واحد‌های صنفی مانند نانوایی ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ ارائه شده است تا ضمن ضدعفونی کردن محیط، نکات بهداشتی به عموم مراجعان آموزش داده شود.

حسنی افزود: واحد‌های صنفی تولید کننده مواد غذایی باید ضمن رعایت بهداشت، در ابتدای ورود مردم با ارائه مایع ضدعفونی کننده و دستکش به آنها، شرایط انتقال این بیماری را محدود کنند.
 
او تصریح کرد: در نانوایی‌ها نیز دریافت پول نقدی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید از دستگاه کارتخوان استفاده شود تا زمینه انتقال بیماری کاهش یابد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روی دستگاه کارتخوان باید سلفونی کشیده شود تا با مایع ضدعفونی کننده چند بار در روز ضدعفونی شود علاو ه براین خریدار نان باید کارت بکشد و رمز کارت خود را وارد کنند و نانوا فقط اجازه دارد که رسید را تحویل دهد.

حسنی افزود: مشتری باید از دست زدن به نان‌ها خودداری کند و نان از طریق نانوا از تنور خارج و به دست مشتری داده شود و در این میان فرد واسطه نباید وجود داشته باشد.

او ادامه داد: نانوا باید حتما دست‌های خود را ضدعفونی کند و در صورتی که فرد مبتلا به بیماری در نانوایی حضور داشته باشد باید او را برای استراحت در منزل مرخص کند.
 
تمام دستور العمل‌های لازم به نانوایی هادر قالب پوستر از سوی اتحادیه اعلام شده است بنابراین واحد صنفی متخلف به محض ورود بازرسان بهداشت محیط پملپ خواهند شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.