غلامرضا شریعتی سلامت مردم را در اولویت کاری دانست و گفت: زمینه میزبانی از مهمانان نوروزی در استان به هیچ عنوان فراهم نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار و رئیس شورای تامین استان خوزستان به انتقاد برخی نسبت به بسته نشدن مسیر‌های ورودی به استان اشاره کرد و گفت: رفع محدودیت‌های ترددی یک سیاست ملی قرارگاه مقابله با کرونا بوده و برخی اقدامات استان‌های دیگر برای جلوگیری از ورود مسافران لغو شده است.

او با بیان اینکه میزبانی از مهمانان نوروزی در خوزستان امکانپذیر نیست، اظهار داشت: از ۲ هفته گذشته در نشست ستاد سفر‌های استان از متولیان این امر خواسته شد که اقامتگاه ها، مدارس، مهمان سرا‌های دولتی و دیگر اماکن شرایط میزبانی مسافران را به وجود نیاورند.

شریعتی سلامت مردم را در اولویت کاری خود دانست و بیان کرد: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا ضروری است.

به گفته استاندار خوزستان، بسته شدن اماکن مذهبی، مصوبه شورای تامین استان بوده و به اداره کل اوقاف ابلاغ شده است.

حضور ۵۰ درصدی کارکنان در دستگاه‌های دولتی پا بر جاست

رئیس شورای تامین استان خوزستان با بیان اینکه حضور ۵۰ درصدی کارکنان در دستگاه‌های دولتی به صورت یک روز درمیان پا برجاست، ادامه داد: بازگشت ساعت کار ادارات به حالت عادی یک تصمیم ملی است، اما با این حال پیگیر کاهش ساعت کاری کارکنان هستیم.

او تصریح کرد: درخواست استان به صورت رسمی به قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارائه شده، اما تا زمان تصمیم گیری قطعی در این رابطه، ساعات کاری همان روال عادی است.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: این تصمیم با نظر استان اعمال شده و این امکان وجود دارد تا کارکنانی که باردار و یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند در محل کار حاضر نشوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان در واکنش به برخی انتقاد‌ها مبنی بر اینکه اعلام برگزار نشدن نماز جمعه در شهر‌های استان با تاخیر بوده است، گفت: چنین چیزی نبوده به این خاطر که بعد از ثبت نخستین مورد بیمار مبتلا به این ویروس مصوبه شورای تامین استان مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه به ستاد برگزاری نماز جمعه ابلاغ شد.

او بیان کرد: در صورتی که این اقدامات صورت نمی‌گرفت؛ شرایط استان خوزستان نیز مانند دیگر استان‌های کشور بود که بعضا از آمار بالاتری برخوردار هستند.

شریعتی به موضوع ورود برخی طلاب از استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: به صورت موردی چنین موضوعاتی را در استان داشتیم، اما چیزی تحت عنوان ورود دسته جمعی و یا سازماندهی شده صحت ندارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بعد از اینکه متوجه حضور برخی از طلاب در استان شدیم، فورا تیم‌های پزشکی اعزام و اقدام به اخذ آزمایش‌های مربوطه کردند و اگر افراد مشکوک به ابتلا در بین آن‌ها وجود داشت، فورا به مراکز درمانی هدایت شدند.

خواسته‌های بخش خصوصی و کسبه به هیات دولت منتقل می‌شوند

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین به ارتباط ویدئو کنفراس استانداران با وزیر کشور اشاره و تصریح کرد: از این طریق مطالبات، پیشنهاد‌ها و خواسته فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نیز کسبه به اطلاع وزیر کشور رسانده شد و قرار است این موضوع در نشست هیات دولت برای تصمیم گیری مطرح شود.

او با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور در حال حاضر موضوع سلامت مردم است، افزود: در وقت مقرر به موضوعات اقتصادی که این بیماری آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده، رسیدگی خواهد شد.

شریعتی همچنین در پاسخ به پرسشی که چرا مصوبات قرارگاه در حوزه جایگاه‌های پمپ بنزین رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: همه جایگاه‌ها موظف هستند از کارکنان خود برای مراحل بنزین زدن خودرو‌ها استفاده کنند.

شریعتی بیان داشت: شهروندان خوزستانی در صورت مشاهده چنین بی‌توجهی‌هایی می‌توانند موارد را به روابط عمومی و یا اداره کل بازرسی استانداری خوزستان منتقل کنند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.