مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: با توجه به مصوبات قبلی ورودی‌های استان کرمان کنترل می‌شود و افراد مشکوک تحت نظر علوم پزشکی در قرنطینه قرار خواهند گرفت .

کرمان آمادگی پذیرش از مسافران نوروزی را نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، "عباس تقی‌زاده" مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی ظهر امروز جمعه ۱۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش از ظهر امروز با دستور استاندار کرمان همه فرمانداران و مدیران اجرایی استان نسبت به گندزدایی ادارات باید اقدام کنند.

او در خصوص مصوبات روز گذشته ستاد مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد: هیچ استانداری بدون اجازه وزارت کشور و بدون هماهنگی با وزارت کشور نمی‌تواند اقدامی نسبت به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سطح استان را داشته باشد لذا ما تابع تصمیمات وزارت کشور هستیم و تا این لحظه شنبه ادارات استان کرمان طبق روال هفته گذشته خواهد بود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی درباره سایر مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: مرکز تعویض پلاک متعلق به نیروی انتظامی فردا (شنبه)، یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهند بود و برای وضعیت کاری این مرکز از روز سه شنبه نیز تصمیم گیری خواهد شد ضمن آنکه کلیه تالار‌های سطح استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و برگزاری هر نوع اجتماعی، مراسم عقد و عروسی، ترحیم و ... ممنوع می‌باشد ضمن آنکه بازرسی از این اماکن نیز به صورت مرتب توسط بازرسان صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در این ستاد مقرر شد شهرداری کرمان برای تدفین افراد کرونا اقداماتی طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد، تصریح کرد: همچنین در این ستاد مقرر شد اتحادیه صنف لوازم پزشکی نیاز استان کرمان به اقلام بهداشتی را از سایر نقاط کشور تامین کند.

تقی زاده درباره کنترل ورودی‌های استان کرمان نیز بیان کرد: با توجه به مصوبات قبلی ورودی‌های استان کرمان کنترل می‌شود و افراد مشکوک تحت نظر علوم پزشکی در قرنطینه قرار خواهند گرفت ضمن آنکه تاکید می‌شود استان کرمان شرایط پذیرش مهمانان نوروزی را نخواهد داشت و مراکز اقامتی نیز برای مهمانان نوروزی در استان کرمان نخواهیم داشت و از مردم می‌خواهیم افرادی که تبلیغات مراکز بوم گردی را می‌بینند حتما به ما اطلاع داده تا به آن‌ها تذکرات لازم داده می‌شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با بیان این مطلب که مردم استان کرمان به مهمان‌نوازی شهره هستند، اما در شرایط کنونی امکان پذیرش مسافر را نداریم عنوان کرد: طبق مصوبات صورت گرفته، مهمانان نوروزی از مبادی استان درخواست بازگشت آن‌ها را خواهیم داشت و امکان ورود مهمانان نوروزی به استان کرمان وجود ندارد و این اقدامات در راستای تامین امنیت سلامتی مردم استان کرمان خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار