مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی کرمان گفت: آزمایش کرونای ۶ نفر در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در نشست خبری استانداری کرمان ویژه ویروس کرونا، شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی کرمان گفت : هم اکنون انجام تست کرونا در استان کرمان فراهم شده  و براساس آخرین آمار آزمایش شش کرمانی مثبت اعلام شده است .

او افزود: این بیماری واگیر بسیاری دارد  و تقریبا ۸۰ درصد مبتلایان بدون علائم هستند و یا علائم خیلی خفیف است.

شفیعی توصیه کرد: مردم ارتباطات در جامعه کم شود ، از ورود به جا‌های شلوغ پرهیز کنیم ،شستشوی مکرر دست‌ها می تواند مفید باشد .

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در سطح شهر می‌بینم که مردم توصیه‌ها را جدی گرفته اند که جای تشکر دارد.

او در بحث گندزدایی سطوح گفت : مردم دنبال گندزدایی لوکس و گران نباشند بهترین گندزدا‌ها ترکیباتی حاوی کلر هستند که به صورت ارزان و در بین مردم  موجود است ، وایتکس وآب ،مواد حاوی الکل برا‌ی سطوحی مثل کامپیوتر و گوشی استفاده می‌شود .

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی کرمان تاکید کرد :برای ضد عفونی دست ها کمبود در این هفته جبران و در  بسته بندی های کوچک و با قیمت مناسب در داروخانه‌ها و ادارات  توزیع می شود.

او  افزود :موارد مرگ سیر نزولی پیدا کرده و اگر مردم به موقع مراجعه کنند و تشخیص انجام شود می توان با این بیماری مقابله کرد.

شفیعی گفت: ما طرحی برای مراجعه به درب منازل نداریم و کمپین از خانه بهداشت ها انجام می شود.

او ابراز امیدواری کرد : براساس ماهیت‌های سرماخوردگی‌ها با افزایش دما این ویروس نیز از بین رود.

 شفیعی افزود:تمامی بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش این بیماران را دارند، اما فعلا بیمارستان افضلی پور را به عنوان بیمارستان کرونا انتخاب شده. بخش جدیدی در این مقطع خاص در این بیمارستان  به این بیماران اختصاص یافته  و در حال حاضر ۳۵مورد بیمار تنفسی  شناسایی شده اند.

او باشاره به اینکه استفاده از ماسک برای جامعه عمومی توصیه نمی‌شود  زیرا  باعث ترس مردم  می‌شود گفت: از ابتدای این هفته به صورت حساب شده وسایل بین  لوازم پزشکی ها توزیع شد تا بحث احتکار و گران‌فروشی پیش نیاید.

شفیعی تصریح کرد : در مورد نان هم چون به صورت گرم عرضه می‌شود و به دست مشتری می‌رسد باید مشتریان مراقب موضوع تمیز بودن دست باشند ، فریز کردن باعث از بین رفتن ویروس نمی‌شود، ولی گرم کردن باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

او افزود: در مورد محدودیت رفت و آمد از ورود کاروان‌های  ورزشی ،زیارتی  و سیاحتی به استان‌ها جلوگیری می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی کرمان گفت: تا کنون در مجموعه علوم پزشکی استان از همکاران و کادر پزشکی موردی از مبتلا به کرونا مشاهده نشده است و همه افراد مبتلا به کرونا در استان رو به بهبود هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.