حجت الاسلام قادری کارشناس مذهبی گفت: بنا به گفته خداوند تبارک و تعالی، دعا، مناجات و قرائت قرآن همه ذکر خدا هستند و آرامش دهنده که می‌توانیم در مواقع بحران، از این طریق بر استرس و اضطراب غلبه پیدا کنیم.

کرونا را با توکل به خدا شکست می‌دهیمحجت الاسلام ابوالقاسم قادری کارشناس مذهبی و مسئول اداره اوقاف زرند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: درمواقع بحران مخصوصا الان که ویروس  کرونا وارد کشور شده و خطرآفرین است علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و شستن مداوم دستها باید به الطاف الهی امیدوارباشیم و با توکل برخدا مطمئنا ازاین خطربیرون خواهیم رفت هرچقدر امید و توکل انسان بیشتر باشد توجه خداوند و لطف خداوند هم به چنین بنده‌ای بیشتر خواهد بود.

او همچنین افزود:طبق این آیه که می‌فرمایید:حَسبُنا الله وَ نِعمَ الوَکیل خداوند ما را کفایت می‌کند و او چه خوب نگهبان و یاورى است، باور داشته باشیم که هیچ کسی به اندازه خداوند مهربان، و بنده خودش را دوست ندارد و فقط خداوند از خیر و صلاح بندگانش اطلاع دارد.

کارشناس مذهبی ومسئول اداره اوقاف زرند تصریح کرد:اگراعتقاد قوی به خدا داشته باشیم، قطعاً در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و یا هر بیماری دیگری می‌تواند کارساز باشد. یقین بدانید توکل به خدا در کنار خوش‌بینی همراه با خود مراقبتی، می‌تواند به افراد کمک کند. رواج ویروس کرونا در جامعه ایران موجی از نگرانی و اضطراب را به همراه آورده، اما شایسته است این رویداد را از زاویه قرآن هم بررسی کنیم و ببینیم این کتاب آسمانی درباره این روز‌های ما چه می‌گوید .

حجت‌الاسلام قادری بیان داشت:دعا‌هایی مجرب وجودداردکه برای دفع بلا بسیار مفید است، هنگام خروج از خانه ۵ مرتبه آیة الکرسی و ذکر شریف «بسم الله و بالله آمنت بالله توکلت علی الله ماشاءالله و لاحول و لا قوة الا بالله»مداومت بر قرائت این ذکر در صبح و شام سه مرتبه: «اللهُمَّ اجْعَلنى فى دِرْعِکَ الْحَصینَةِ الَّتى تَجْعَلُ فی‌ها مَنْ تُرید»
قرائت سوره توحید بعد از هر نماز (دوازده‏ بار)

گفتن ذکر شریف: «بسم الله الرّحمن الرّحیم لاحولَ و لاقوّة إلاّ بالله العلیّ العظیم»
بعد از نماز صبح و مغرب و آغاز صبح و شب (هفت مرتبه)
خواندن آیت الکرسی بعد از هر نماز
خواندن سوره یس در آغاز صبح و شب
خواندن حرز امام رضا علیه السلام:
«بِسْمِ اللَهِ وَ صَلَّى اللَهُ عَلَى محمّدٍ و آلِهِ، وَ أُفَوِّضُ أَمْرى إِلَى اللَهِ إِنَّ اللهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ، فَوَقاهُ اللهُ سَیِّئاتِ ما مَکَروا، لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنّى کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ. فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَـهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِى الْمُؤمِنِینَ، حَسْبُنا اللهُ وَ نِعمَ الْوکیلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ، ما شاءَ اللهُ لا حَوْلَ و لا قوّةَ إِلاّ بِاللهِ. ما شاءَ اللهُ لا ما شاءَ النّاسُ ما شاءَ اللهُ وَ إِنْ کَرِهَ الناسُ، حَسْبىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبوبینَ، حَسبىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخلوقینَ، حَسبىَ الرّازِقُ مِنَ المَرزوقینَ، حَسبىَ اللهُ رَبُّ العالَمینَ حَسْبى مَنْ هُوَ حَسبى، حَسْبى مَنْ لَمْ‏یَزَلْ حسبى، حَسبى مَنْ کانَ مُنْذُ [قَطُّ]کُنْتُ لَمْ‏یَزَلْ حَسبى، حَسبىَ اللهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ و هُوَ رَبُّ العَرشِ الْعظیمِ.»
که برگرفته از کتاب شریف «نورمجرد» جلد دوم است وهمچنین دراین شرایط دعای هفتم صحیفه‌ی سجادیه بسیارسفارش شده است.

کارشناس مذهبی و مسئول اداره اوقاف زرند تاکید کرد: یکی از چیز‌هایی که در دین، مذهب و ریشه اعتقادات ما وجود دارد، اعتقاد به ذات حق باری‌تعالی است که این اعتقاد سبب می‌شود ما در انجام امور بر او توکل کنیم. توکل سبب تقویت اراده انسان‌ها شده و از طرفی سبب می‌شود تأثیر عوامل مخل روانی خنثی و یا کم شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار