مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: سمپاشی مزارع کشاورزی ۵ شهرستان فارس بر علیه ملخ صحرائی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری از درگیر بودن ۵ شهرستان جنوبی این استان با هجوم دسته‌های ملخ صحرائی خبر داد و تاکید کرد که اقدامات مقابله‌ای و مبارزه با این آفت، همچنان با قوت تداوم دارد.

او بیان کرد: متاسفانه با موج جدید حمله دسته‌جات ملخ که روزانه وارد کشور و به تبع آن استان فارس می‎شوند، مواجه هستیم، به طوریکه شاهد هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به مزارع شهرستان‌های گراش، خنج، قیروکارزین، لامرد و مُهر با این آفت روبرو بوده‌اند.

دبیری با بیان اینکه تاکنون مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هزار و ۸۰۰ هکتار انجام شده، افزود: ۵ هزار هکتار نیز ردیابی شده، اما متاسفانه با تراکم ملخ بسیار بیشتر از سال قبل روبرو هستیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: سمپاش‌های دولتی در مزارع آلوده و درگیر مستقر هستند و برای مبارزه بیشتر به کمک مردم و کشاورزان نیاز داریم.

او افزود: با پیگیری لازم کارشناس هواپیمایی امروز از فرودگاه لامرد بازدید و در صورت تاییدیه هواپیمای سمپاش از روز شنبه در شهرستان‌های لامرد و مهر مستقر می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط خاص این هواپیما تنها برای سمپاشی ۱۰ درصد مزارع استفاده می‌شود.

دبیری بیان کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی به سازمان جهاد کشاورزی فارس در این باره راه‎اندازی شده است.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی فارس به کشاورزان توصیه کرد که بازدید روزانه و در چند نوبت از مزارع خود را در دستور کار قرار دهند و گفت: از آنجا که سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم از ان‌ها می‌خواهیم که با سمپاش‌های خود به سازمان جهاد کشاورزی فارس کمک کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار