استاندار کرمانشاه یکی از وظایف مهم شهرداران در مقطع کنونی را تلاش برای ضدعفونی کردن شهر‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت : شهرداران در بحث مقابله با کرونا باید در کنار مردم حضور داشته باشند و مردم با اقدامات شهرداری‌ها در خصوص مقابله با این ویروس در شهر‌ها احساس خاطر و آرامش پیدا کنند.

او با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سالجاری و دیگر موضوعات برای استان در سالجاری گفت : امسال با بحران‌های مختلفی روبرو بودیم و مدیران استان همانطوری که در مواجهه با این بحران‌ها موفق بودند، در برابر بحران کرونا هم انشاءالله موفق و سربلند بیرون خواهیم آمد.

مقام عالی استان از شهرداران خواست با توان و تلاش بیشتر برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا در استان را پیگیری کنند و برای مقابله با این ویروس در کنار مردم باشند تا با مشاهده اجرای برنامه‌ها و اقدامات، آرامش پیدا کنند.

بازوند یکی از وظایف مهم شهرداران در حال حاضر را تلاش برای ضد عفونی کردن شهر‌ها عنوان کرد و گفت: دفتر شهری و روستایی استانداری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برآورد و میزان استفاده از مواد ضدعفونی در شهر‌ها اقدام کنند و پس از برآورد دقیق، این مواد را در اختیار شهرداری‌های استان برای ضدعفونی کردن شهر‌ها قرار دهند.

او گفت: شهرداران باید با تلاش و بکارگیری اقدامات اثربخش، ضمن مقابله با ویروس کرونا، در جامعه امیدواری ایجاد کنند.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به لغو مرخصی تمام مدیران استان تا پایان فروردین ماه سال آینده گفت: همچنین مرخصی تمام شهرداران استان نیز لغو است و در این مدت همه باید در کنار مردم برای مقابله جدی با ویروس کرونا باشیم.

استاندار کرمانشاه از دفتر روستایی استانداری خواست که به برآورد اطلاعات دقیق جهت استفاده از مواد ضدعفونی در روستا‌ها و در اختیار گذاشتن این مواد به دهیاری‌ها اقدام کند.

او با بیان اینکه تمام کار‌ها در شهرداری باید در چارچوب قانون باشد، از شهرداران خواست با تدوین برنامه‌های ویژه نسبت به خلق درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با جذب سرمایه گذاری و بخش خصوصی نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

بازوند از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹ به سه شهرداری سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی برای آسفالت معابر و خیابان‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار به این سه شهرداری پرداخت می‌شود، اما این شهرداری‌ها باید تلاش کنند که دیگر هیچ کانکسی در شهر وجود نداشته باشد.

او خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر منطقه غم تسلی در شهر کنگاور شد و گفت: این منطقه باید هر چه سریعتر ساماندهی شود تا منجر به سکونتگاهی غیر رسمی نشود.

استاندار کرمانشاه به مصوبات انجام شده برای واگذاری زمین جهت پسماند زباله به شهر هرسین اشاره کرد و گفت: این موضوع در چند مدت گذشته مورد پیگیری قرار گرفته، اما هنوز اجرایی نشده است. باید توجه داشت که بر سر منافع مردم با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد و چنانچه در اجرای این طرح مشخص شود که یک مدیر یا مسئولی قصور و کوتاهی داشته حتماً با وی برخورد خواهد شد.

او افزود: این طرح باید هر چه سریعتر اجرایی شود و سازمان امور اراضی استان باید سریعاً نسبت به واگذاری این زمین اقدام کند.

مقام عالی استان خواستار پرداخت مطالبات و بدهی‌های شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی شد.

بازوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌های موجود، به ظرفیت بسیار خوب پارک جنگلی بیستون اشاره کرد و گفت: مدیران ذیربط باید از این ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری استفاده کنند و با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان این منطقه را به یک منطقه ویژه گردشگری برای استان تبدیل کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن پایان سال و فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز گفت: هر چند در حال حاضر با بحث ویروس کرونا روبرو هستیم، اما حتماً مردم در این ایام به سفر‌های خود ادامه می‌دهند، لذا شهرداران باید تلاش کنند تا شهر‌های استان در این ایام دارای امکانات خوبی باشند و نسبت به نظافت و توسعه فضای عمران شهری اقدام کنند تا مسافرین نوروزی که از استان دیدن می‌کنند با یک خاطره خوشی استان را ترک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.