رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای هر مدرسه یک نهالستان در ۵۰ مدرسه این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اظهار داشت: ۱۵ درصد جامعه هدف حوزه منابع طبیعی استان تحت آموزش قرار گرفتند.

او افزود: ۱۰۰ روستا در ۴۵ حوزه فعالیت‌های آبخیزداری امسال انتخاب و آموزش‌های لازم به جوامع محلی ارائه شد که در این مدت شش هزار نفر روز آموزش به جامعه هدف ارائه گردید.

خاکپور به اجرای هر مدرسه یک نهالستان در ۵۰ مدرسه استان اشاره و اضافه کرد: در این طرح پنج هزار گلدان و بذر درختان جنگلی بین دانش آموزان توزیع شد و نهال‌های کشت شده در پایان سال توسط اداره ترویج منابع طبیعی خریداری می‌شود.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جدید طرح یک ساعت باجنگلبان نیز در ۷۰ مدرسه استان اجرایی شد.

خاکپور به ارائه آموزش و فرهنگ سازی بین جوامع محلی و بهره برداران در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ هزار بهره بردار در حوزه منابع طبیعی وجود دارد که می‌توان با آموزش این افراد در راستای حفظ و حراست از این موهبت تلاش کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار