مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های آبخیزداری از کاهش افت آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب و کنترل رسوب گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال‌های خشکسالی از کاهش افت آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

او افزود: هم اکنون ۱۰ دشت استان ممنوعه شده که چهار دشت از این تعداد ممنوعه بحرانی است و اجرای طرح‌های آبخیزداری در احیای این دشت‌ها تا حدودی مؤثر بوده است.

محمدی مقدم با اشاره به اهمیت بحث اقتصادی مقاومتی و افزایش تولید در حوزه کشاورزی اظهار داشت: تولید بیشتر باید به شرط حفظ منابع تولید از جمله خاک و آب باشد.

او ادامه داد: از پارسال به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح کشور از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات خوبی به بخش آبخیزداری اختصاص داده شده که این میزان در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و امسال ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

محمدی مقدم گفت: امسال ۱۰۰ طرح در قالب طرح‌های آبخیزداری در استان از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد که هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او همچنین به اختصاص ۶۰ درصد اعتبار پیش بینی شده برای استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: تا پایان سال مالی مابقی اعتبار نیز جذب خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار