مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: درختکاری تنها به اسفند ماه منتهی نمی‌شود و نهالکاری‌ها با مشارکت مردم از ۱۴ آذرماه امسال در استان آغاز شد.

نهالکاری‌ها با مشارکت مردم از ۱۴ آذرماه شروع شد/درختکاری تنها به اسفند ماه منتهی نمی‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال با شعار «نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» در این استان خبر داد.

او افزود: امسال برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می‌شود.

محمدی مقدم با اشاره به اینکه درختکاری تنها به اسفند ماه منتهی نمی‌شود اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و شرایط اقلیمی موجود و میزان بارندگی‌های مناسب، نهالکاری‌ها با مشارکت مردم از ۱۴ آذر ماه امسال آغاز شده است.

او با تأکید بر مشارکت مردم و سمن‌ها در حفاظت و توسعه نهال کاری، هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد دانست و ادامه داد: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سرسبزی میهن اسلامی است.

محمدی مقدم گفت: سازمان جنگل‌ها به تأسی از اندیشه‌های طبیعت دوستانه مقام معظم رهبری جهت فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج درختکاری و تبدیل آن به معارف عمومی از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کند با اجرای سنت حسنه درختکاری، قدم بزرگی در جهت سرسبزی کشور بردارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار