یک کارشناس اقتصادی، شیوع ویروس کرونا را در چندماه اخیر، به عنوان عامل موثر در افول اقتصاد دانست.

کرونا هرچند محدود، اما تاثیرگذار قوی بر اقتصادوحید تعقیبی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های اصلی تولید منابع مالی در کشور است و یکی از مبادی مهم واردات و صادرات محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر سال ۹۸، از اثرات منفی ویروس جهانی بی تاثیر نمانده است.

او تصریح کرد: با بسته شدن مرز‌ها و تحت الشعاع قرار گرفتن مبادلات جهانی، اقتصاد خراسان رضوی نیز به لرزه درآمده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: مشهد به عنوان قطب گردشگری زیارتی_سیاحتی کشور، که می‌توانست در ابتدای هر سال به غنی شدن منابع مالی خود برسد، امسال تا حدود چشمگیری از این منبع درآمد محروم شده است.

تعقیبی، وضعیت استان و کشورمان را در مواجهه با یک رقابت منفی در دنیا، یکی از مهره‌های این رقابت معرفی کرد و افزود: در حال حاضر با شرایط فعلی فقط باید در تلاش باشیم که با آموزش‌ها و پیشگیری‌ها از شیوع حداکثری آن جلوگیری شود.

او با بیان اینکه، وظیفه ما تولیدکنندگان در این عرصه، حفظ جبهه تولید است، ادامه داد: اگرچه انتقال ویروس کرونا در اجتماعات بیشتر صورت می‌گیرد، تولیدکنندگان ما با حفظ نکات بهداشت فردی و فضای واحد‌های تولیدی، سعی کنند تا مبادا کار به تعطیلی این واحد‌ها برسد.

این کارشناس اقتصادی،  واحد‌های صنعتی را در شرایط فعلی مانند نبض نگهدارنده اقتصاد استان دانست و گفت: با حفظ و ارتقاء تولید و با توکل به خدا، به زودی به عرصه‌های صادرات، واردات، گردشگری و احیای اقتصاد استان می‌رویم.

تعقیبی همچنین، به تبدیل تهدید کرونا به فرصت اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و به روز بودن تکنولوژی کشور، در این فرصت و تعطیلی قسمت‌های عمده آموزشی، فرهنگی، جلسات، مسابقات، همایش‌ها و مراکز مختلف خرید و فروش، میتوان از ظرفیت بهینه تکنولوژی استفاده کرد.
 
او ادامه داد: باتوجه به اینکه روز به روز صنعت تکنولوژی،  ارتقاء یافته و جایگزین مراودات اجتماعی می‌شود، همچنین با اینگونه ارتباطات مجازی و خلوت شدن شهرها، به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نیز کمک شایانی می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.