رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: شیوع بیماری کرونا کسادی بازار را تشدید کرده است.

کرونا بازار مشهد را دچار رکود کرده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: فعالان صنفی در حوزه توزیع کالا و خدمات همه ساله به طور معمول چشم به روز‌های پایانی سال دارند تا موجودی‌های انباشته شده کالایی و خدمات خود را به طور کامل عرضه کنند و به فروش برسانند.

او ادامه داد: سایه وضعیت ناشی از پدیده کرونا در چنین ایامی آنچنان بر بازار مشهد سنگین شده که وضعیت فعالیت‌های اصناف را دچار رکود و کسادی شدید کرده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با وضعیت حاصل از این روند، پیش‌بینی می‌شود حتی در صورت توقف تدابیر عمومی پیشگیرانه از شیوع بیماری مسری و پایان یافتن نگرانی‌های اجتماعی آن، منتظر "پدیده کرونا ۲" مختص حوزه اقتصاد کشور به ویژه برای اصناف توزیعی، عرضه و فروش کالا و خدمات باشیم.

بنانژاد ادامه داد: نگرانی جدی کنونی در ارتباط با تبعات اقتصادی بروز بحران کرونا برای صنوف این است که فعالان بازار که در هر شرایطی مجبور به صرف هزینه‌های ثابتی مانند حقوق کارگران، اجاره مغازه، هزینه بیمه، آب، برق و گاز هستند به خاطر کاهش درآمد قادر نباشند حتی از پس چنین هزینه‌هایی برآیند و بهای آن‌ها را پرداخت کنند.

او گفت: نامه‌ای از سوی اتاق اصناف مشهد برای ارائه به استانداری خراسان رضوی تنظیم شده مبنی بر اینکه برای مدیریت صحیح این وضعیت تحمیلی بر بازار، به دستگاه‌هایی همچون سازمان تامین اجتماعی، شرکت‌های آب، برق، گاز، اداره‌های امور اقتصادی و دارایی و نیز امور مالیاتی دستور داده شود تا در زمان سررسید دریافت بهای خدماتشان و ادای تکالیف قانونی مالی بازاریان، نسبت به فعالان صنفی انعطاف نشان دهند و در دریافت هزینه‌ها از آنان مساعدت شود.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.