رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: کرونا ویروس علایمی شبیه به آنفلولانزا دارد و تنها راه تشخیص قطعی این بیماری نمونه برداری از ترشحات مجاری تنفسی فرد مشکوک به ابتلا به این نوع ویروس و بررسی آزمایشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند در بازدید سرزده از مرکز بهداشت ودرمان زرند گفت: نقش محوری مرکز بهداشت و درمان شهرستان در مدیریت و کنترل بهداشت در سطح جامعه، مدارس و اماکن عمومی غیر قابل انکار است.

او بیان کرد: در بازدید‌های سرزده و مختلفی که از واحد‌های صنفی و رستوران‌های سطح شهر زرند انجام گرفته، نظارت خوبی بر روی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رعایت بهداشت صورت گرفته که در این بین زحمات کارشناسان بهداشت این مرکز قابل تقدیر است.

فرماندار زرند اجرای مصوبات شورای تامین و شورای سلامت را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، خود مراقبتی، رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، شست و شو و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و پرهیز از حضور در تجمع‌های غیر ضروری است.

فرماندار زرند ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس توسط مرکز بهداشت و درمان، خواستار همکاری حداکثری ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های سطح شهرستان با مرکز بهداشت و درمان شد.

علی رشیدی رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به اینکه محور اصلی پیشگیری و مبارزه با ویروس کورونا جدید (کووید ۱۹)، توجه به بهداشت فردی و اصول اولیه بهداشت و رعایت آن در روابط اجتماعی است، گفت: هرچه بیشتر در زمینه آموزش و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا فعالیت داشته باشیم، برای کنترل و شکست این ویروس موفق‌تر خواهیم بود.

اوافزود: کرونا ویروس علایمی شبیه به آنفلولانزا دارد و تنها راه تشخیص قطعی این بیماری نمونه برداری از ترشحات مجاری تنفسی فرد مشکوک به ابتلا به این نوع ویروس و بررسی آزمایشگاهی است.

در این بازدید مدیریت و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارشی از نتایج بازدید‌ها و بررسی‌های انجام شده از محل‌های تجمع جمعیت را ارائه و نیز برنامه‌های صورت گرفته برای ضد عفونی مدارس، مساجد، وسایل حمل و نقل عمومی و ادارات پر تردد را تشریح کردند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار