در روز‌های اخیر شاهد افزایش تماس‌های مردمی با مرکز پیام اورژانس و درخواست مراجعه برای شناسایی مبتلایان بوده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی تماس‌های مردمی برای شناسایی افراد مبتلا به کروناویروس، گفت: در روز‌های اخیر و با مشاهده مواردی از ابتلا به کروناویروس در استان، شاهد افزایش تماس‌های مردمی با مرکز پیام اورژانس و درخواست مراجعه برای شناسایی مبتلایان بوده ایم.

محمدجواد مرادیان افزود: در صورت تماس با اورژانس ۱۱۵، بیماران مشکوک و نیازمند اقدامات فوریت‌های پزشکی برای تشخیص کرونا به بیمارستان منتقل می‌شوند.

او ادامه داد: با توجه به حیطه وظایف نیرو‌های اورژانس و پروتکل‌های تدوین شده برای تشخیص این بیماری از سوی وزارت بهداشت، تیم‌های اورژانس در زمینه ارائه خدمات پیش بیمارستانی به افراد دارای علایم بالینی و ارجاع بیماران به مراکز درمانی فعالیت دارند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عموم مردم خواست تا در شرایط کنونی، با پرهیز از تماس‌های غیرضروری به مرکز اورژانس، در تسریع فرآیند‌های امدادرسانی به افراد نیازمند دریافت خدمات، سهیم شوند.

مرادیان پیش بینی مراکز ارائه خدمات سرپایی در زمینه کروناویروس و حضور پزشکان خانواده را ظرفیت خوبی برای دریافت خدمات درمانی و تشخیصی در استان فارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد با مشارکت فعالانه مردم در رعایت توصیه‌های سلامت، به زودی شاهد ریشه کنی این بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار