معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از گند زدایی روزانه پایانه مسافربری، سرویس‌های حمل و نقل شهری و بین شهری و فرودگاه جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند اظهار داشت: از اقدامات مهم در پیشگیری از کرونا ویروس گند زدایی روزانه مکان‌هایی در شهر است که عموم مردم در آن تردد و سر و کار بیشتری دارند و این مهم در دستورکار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار گرفته است.

او افزود: در این راستا با همکاری شهرداری گند زدایی پایانه مسافربری، سرویس‌های حمل و نقل شهری و بین شهری، فرودگاه، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها و وسایل بازی به طور روزانه انجام می‌شود.

به گفته ارجمند، برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در شهرستان همکاری با دیگر ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی شهرستان نیاز بود که جلساتی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مختلف برگزار شد.

او عنوان کرد: از دیگر نگرانی‌های موجود که انتقال کرونا ویروس را در افراد تشدید می‌کند عرضه قلیان به مردم در کافه‌ها و رستوران‌های شهرستان است. در همین راستا با همکاری اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی و دستور دادستانی شهرستان کلیه قلیان‌ها در تمام کافه‌ها و رستوران‌ها جمع آوری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه با اشاره به نانوایی‌ها که مردم روزانه به آنجا مراجعه و نانوان‌ها در معرض مستقیم با افراد قرار دارند گفت: در این زمینه آموزش‌های لازم خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی به کلیه نانوایی‌های سطح شهر توسط کارشناسان معاونت بهداشتی ارائه شده است.

رضا رحمانیان مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به ارائه آموزش‌های بهداشتی به آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در شهرستان توسط کارشناسان این معاونت گفت: بصورت مستمر نظارت بر آرایشگاه‌های سطح شهرستان انجام می‌شود. توصیه می‌شود افراد از وسایل شخصی در آرایشگاه‌ها استفاده نمایند.

او گفت: با همکاری تیپ هوابرد المهدی (عج) جهرم، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان ها، کلینیک هنری که افراد در معرض بیشتری از آلودگی قرار دارند نیز ضد عفونی شده است.

رحمانیان بیان کرد: ساختمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جایگاه نماز جمعه، مرکز زندان، مجتمع توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی فاطمه الزهرا و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست امام علی (ع) از دیگر مکان‌هایی است که ضد عفونی شده است.

به گفته او، نظارت مستمر بر رستوران ها، مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه بوده است.

رحمانیان با اشاره به تشدید نظارت بر تالار‌های پذیرایی شهرستان گفت: همچنین برای جلوگیری از اجتماع افراد، کلیه تالار‌ها و سالن‌های برگزار کننده همایش از شنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۸ تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار