سرخ‌پوشان دیروز آتش‌نشانی، سفید پوشان فداکار امروز

امروز آتش نشانان سفید پوش شده اند تا بار دیگر ثابت کنند که هر جا و هر زمان که نیاز باشد این سرخ پوشان دیروز ایستاده اند تا فداکاری را به شکلی دیگر معنا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در حالی که کرونا این روزها گرد و خاکش همه جا را پر کرده و حال ناخوشی را برای همه مردم در جهان رقم زده است، این میان برخی نیز از جان و سلامتی خود گذشته اند تا لبخند بار دیگر مهمان لب های هموطنانشان شود.

فداکاری کلمه ای است که برخی مانند پرستاران این روزها آن را معنا کرده اند و جای هیچ گله و شکایتی را هم نگذاشته اند و شاید این میان بتوان گفت آتش نشانان این بار  هم در نوع خود گل گاشته اند و بازهم کم نگذاشتند.

قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این خصوص اظهار کرد: به منظور کنترل و مهار ویروس کرونا، عملیات میکروب زدایی، سم‌زدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها، معابر اصلی، مراکز عمومی و تجمع مردم با مواد بی خطر و‌ مورد تائید کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از بامداد امروز در شیراز اجرا شد.

سرخ‌پوشان دیروز آتش‌نشانی شیراز، سفید پوشان فداکار امروز/ سفیدپوشان آتش نشانی معابر شیراز را ضد عفونی کردن کردند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: این طرح در معابری همچون میدان نمازی به سمت میدان ولی عصر (عج)، اطراف حرمین شریفین، معابر بیمارستان‌های شهید بهشتی و علی اصغر انجام و این روال در دیگر قسمت های شهر نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضد عفونی و پاکسازی معابر شهری با هماهنگی کارشناسان علوم پزشکی انجام شده و هیچ خطری برای سلامتی شهروندان ندارد، از مردم خواست هنگام ضدعفونی و پاکسازی از تردد در شهر خودداری کنند و خود را در معرض خطر این ویروس قرار ندهند.

محمد هادی قانع اضافه کرد: همه ایستگاه‌ها و ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی شیراز نیز به منظور پیشگیری از بیماری کرونا به طور مرتب ضد عفونی می‌شود.

او گفت: با توجه به این موضوع که همواره در طول سال نظافت ایستگاه‌های عملیاتی به صورت مکرر، انجام می‌شود، در روز‌های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا، این سازمان اقدامات بهداشتی و ضدعفونی ایستگاه‌ها را به صورت جدی تری در دستور کار قرارداده است و با فاصله زمانی کوتاهتر نسبت به نظافت و همچنین ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها، خودرو‌ها و تجهیزات اقدام می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: سازمان آتش نشانی شیراز به صورت مکرر محلول‌های ضدعفونی برای سطوح و دست‌ها به همراه ماسک و دستکش را در بین پرسنل ایستگاه‌ها توزیع کرده و این روال همچنان ادامه دارد.

سرخ‌پوشان دیروز آتش‌نشانی شیراز، سفید پوشان فداکار امروز/ سفیدپوشان آتش نشانی معابر شیراز را ضد عفونی کردن کردند

او اضافه کرد: علاوه بر ایستگاه‌های عملیاتی اقدامات پیشگیرانه در ساختمان اداری این سازمان به طور مداوم انجام می‌گیرد.

قانع گفت: برگزاری جلسات کمیته ویژه پیشگیری از بیماری کرونا، حذف سیستم انگشتی حضور و غیاب، تهیه و توزیع محلول‌های ضد عفونی دست، خرید و نصب تجهیزات برای پدالی کردن شیر‌های موجود در سرویس بهداشتی، تاکید بر رعایت بهداشت فردی پرسنل، تعطیلی آموزش‌های عمومی، مراکز ورزشی، استخر و باشگاه‌های ورزشی و مهمانسراها، تهیه دستگاه‌های پخش کننده مواد ضدعفونی و ارسال مکرر مطالب به روز آموزشی از دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور مقابله با ویروس کرونا است.

او بیان کرد: این اقدامات برای حفظ بهداشت آتش نشانان و ایستگاه‌های عملیاتی تا اتمام این شرایط ادامه خواهد داشت.

قانع با اشاره به تلاش همه عوامل کشوری و شهری برای جلوگیری از شیوع این ویروس، تصریح کرد: آتش نشانان شهر شیراز در کنار وظایف محوله در بخش امداد و نجات، وظیفه اخلاقی خود می‌دانند که به دنبال ایجاد شرایطی برای کاهش میزان آسیب پذیری مردم باشند.

کرونا از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود. افرادی که به طور همزمان دارای بیماری دیگری باشند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

سرخ‌پوشان دیروز آتش‌نشانی شیراز، سفید پوشان فداکار امروز/ سفیدپوشان آتش نشانی معابر شیراز را ضد عفونی کردن کردند

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار