سفیر چین در ایران گفت:دولت چین باور دارد که با کمک و مدیریت ایران می‌تواند از این بحران عبور کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،چانگ هوآ سفیر چین در ایران در نشست مشترک با جمعیت هلال احمر که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: از ایران  در زمینه مبارزه با ویروس کرونا که کمک بسیاری به کشور چین کرد تشکر می کنم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران اولین بسته باری کمک انسان دوستانه خود را به چین ارسال کرد و درحال حاضر با شدت یافتن ویروس کرونا در ایران ما هم درکنار ایرانیان می‌ایستیم.

سفیر چین در ایران بیان کرد: دولت چین باور دارد که با کمک و مدیریت ایران می‌تواند از این بحران عبور کند.

چانگ هوآ اظهار کرد: از طرف دولت چین در تهران، شرکت‌های چینی مقیم تهران و جمعیت صلیب سرخ چین کمک‌های بسیاری به ایران ارسال شده است.

وی بیان کرد: از سوی چین تیم متخصصان پزشکی به ایران فرستادیم تا از ایرانیان حمایت کنیم ما باور داریم که بعد از این مبارزه روابط دو کشور می‌تواند وارد مرحله جدید‌تر و بهتری شود.

سفیر چین با بیان اینکه از شما خواهش می کنیم به متخصصان چینی ایران کمک کنید،گفت: امیدواریم هلال احمر ماشینی در اختیار متخصصان ما قرار دهد و نماینده‌ای معرفی کند تا با او ارتباط برقرار کنیم.

چانگ هوآ ادامه داد: مردم چین در مبارزه با ویروس کرونا به نتایج خوبی رسیدند و به طور کلی این ویروس درحال کنترل قرار گرفته و اطمینان داریم که به زودی در این مبارزه به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به تجربیات مردم چین در مبارزه با این ویروس گفت: دولت چین به دوستان ایرانی هم کمک خواهد کرد و متخصصانی که امروز اینجا حضور دارند عالی‌ترین متخصصان در این زمینه هستند.

سفیر ایران در چین اظهار کرد: ایرانیان ضرب المثلی دارند و می‌گویند دل به دل راه دارد و در راه مبارزه با این ویروس دوستی دوکشور احساس شد.

وی افزود: آقای روحانی و ظریف با ما ابراز همدردی داشتند و برای ما مهم است که ایرانیان هم با ما همدرد بودند.

چانگ هوآ بیان کرد: ما در میدان آزادی نمایشگاهی برگزار کردیم و مردم ایران در فضای مجازی با ما همدردی کردند، دوستی در روز‌های سخت معنی پیدا می کند و ایران و چین همیشه با هم دوست بوده اند.

سفیر چین در ایران گفت: مردم باید با یکدیگر دوست باشند و این ویروس می تواند تاثیرات منفی برای همکاری‌های بین دو کشور در زمینه گردشگری داشته باشد، اما با تلاش مشترک دو کشور می‌توان از این بحران عبور کرد و همکاری همه جانبه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار