رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح‌های حمایت از توسعه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت و توزیع کلاه ایمنی رایگان خبر داد.

کلاه ایمنی، ضرورتی غیر قابل اجتناب

سرهنگ رضا همتی زاد رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کلاس آموزشی و ارائه مطالب اقناعی در مورد فوائد کلاه ایمنی و همچنین خطرات عدم استفاده از کلاه ایمنی برای ۵۰ نفر از موتورسیکلت سواران در روستای چالاب شهرستان مهران، برگزار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های تئوری ارائه شده به راکبان، یک عدد کلاه ایمنی و برچسپ شبرنگ، سفید و قرمز جهت آشکار شدن موتور‌ها در تردد‌های شبانه به آن‌ها اهداء شد.

او افزود: اجرای این طرح با استفاده از نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل تصادفات و مشاوره کارشناسان پلیس راه، راهوران محله و کارشناسان ایمنی ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در شناسایی مناطق که دارای بیشترین استفاده کنندگان از موتور سیکلت و فراوانی تصادفات را داشته اند صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان گفت: مهمترین عامل در مرگ راکبان موتورسیکلت‌ها، ضربات وارده به سر آن‌ها است، و اصلی‌ترین عامل بازدارنده، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.