کرمی درباره آخرین تمهیدات مدیریت شهری برای کنترل شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: بعد از روز پنجشنبه یکم اسفند ماه که وزارت بهداشت از شهرداری تهران خواست وارد موضوع کنترل کرونا شود شهردار تهران به همراه معاونین خود جلسه‌ای را ترتیب داد و اعلام کرد که شهرداری باید به طور ویژه وارد بحث مقابله با ویروس کرونا شود و پس از آن هماهنگی‌های لازم انجام شد و در آن جلسه مسئولیت مقابله با ویروس کرونا به عهده مدیریت بحران گذاشته شد.

سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: پس از آن جلسه با مدیران مربوطه در شهرداری تهران و و دیگران مدیران خارج از سازمان مانند داگستری، پدافند غیر عامل و اورژانس و... کارگروهی تشکیل و هماهنگی‌های لازم انجام شد و اقدام‌هایی که از قبل شروع شده بود را تشدید کردیم.

کرمی ادامه داد: بعد از اینکه شهرداری وارد موضوع کنترل کرونا در شهر تهران شد اوضاع به مراتب بهتر از گذشته شد و آقای شهردار نیز به این نتیجه رسید که کنترل کرونا در پایتخت را به عهده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار دهد و در ادامه نیز تمام مدیران شهرداری در پنج کارگروه آموزش و اطلاع رسانی، تامین و توزیع اقلام عمومی، بهداشت محیط و پسماند، مشارکت مردمی و بودجه و منابع انسانی تقسیم بندی شدند.

او ادامه داد: در تمامی این کارگروه‌ها ظرف ۲ روز گذشته یک جلسه مدیریت کرونا برگزار و تصمیمات خوبی نیز گرفته شده است که امیدوارم در روز‌های آینده نتایج آن برای شهروندان مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به این سوال که برای کنترل تردد در شهر تهران تصمیمی اخذ شده است یا خیر گفت: موضوع کنترل تردد در کمیته‌های مشخص مطرح شد و آن‌ها قایل به این موضوع نبودند که کنترل تردد را داشته باشیم، اما اطلاع رسانی‌های انجام شده ما را به سمت برد تا از ناوگان حمل و نقل عمومی کمتر استفاده شود.

کرمی در واکنش به کمبود مواد ضدعفونی در پایتخت گفت: متخصصان اعلام کردند ضد عفونی شهر به این شکل زیاد موثر نیست، اما این اقدام از لحاظ روحیه بخشی برای شهروندان می‌تواند موثر باشد که باید گفت این اقدام هزینه‌هایی بسیاری سنگینی برای مدیریت شهری دارد.

او در تشریح آخرین وضعیت سوله‌های مدیریت بحران شهرداری تهران، گفت: در بازدید‌های انجام شده، کارشناسان سوله‌های مدیریت بحران را برای اقدام‌های پزشکی و بهداشتی مورد قبول ندانستند و اعلام کردند این سواه‌ها استاندرد‌های لازم را ندارد، اما از ما این درخواست شد برای کادر پزشکی و پرستاران به دلیل محدودیت‌های تردد از سوله‌های مدیریت بحران به عنوان پاویون پزشکان و پرستاران استفاده شود که ما آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کردیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به دلیل مکشی که در بازار برای محصولات ضدعفونی کننده پیش آمد چند روزی را در تهیه این مواد با مشکل مواجه شدیم، اما در حال حاضر مشکلی برای استفاده از مواد ضد عفونی کننده نداریم.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا مجموعه شهر آفتاب برای قرنطینه بیماران معرفی شده است یا خیر گفت: به دلیل آن که موضوع بیماری کرونا وسیع نیست این بحث (قرنطینه بیماران در شهر آفتاب) جدی نیست، اما این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز شهر آفتاب نیز به عنوان محیط قرنطینه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار