نصیری گفت: کار آموزی شهروندان زیر نظر وزارت بهداشت در ۳۵۲ محله پایتخت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زینب نصیری مدیر کل اداره کل سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: از همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا به دلیل آن که این احتمال می‌رفت این ویروس وارد کشور شود کار آموزش در ۳۵۲ محله پایتخت انجام شد.

مدیر کل اداره کل سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: این آموزش‌ها موجب شد بخش عمده‌ای از شهروندان و دانش آموزان نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند و شکل آموزش‌ها به صورت  مجازی نیز ادامه پیدا کرد.

نصیری تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این مدت رقم خورد، تعامل با وزارت بهداشت بود و در گذشته شهرداری تهران به دلیل وسعت عملیات در بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌ها دستور العمل‌های مشخصی از سوی وزارت بهداشت نداشت و ما توانستیم با هماهنگی‌های انجام شده ۱۵ شیوه نامه مختص شهرداری تهران را تهیه کنیم.

او بیان کرد: این دستور العمل‌ها در حوزه بوستان ها، جایگاه‌های سوخت، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و مبلمان شهری نگارش شد و این اقدام کمک کرد که این شیوه نامه برای دیگر کلانشهر‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل اداره کل سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدام‌های انجام شده در حوزه سامانه ۱۳۷ گفت:  از امروز این سامانه پاسخگوی شهروندان در حوزه بیماری کرونا است و شهروندان می‌توانند در کنار دریافت پاسخ سوال‌های خود، کار داوطلبانه خود را (برای اهدای اقلام پزشکی) اعلام کنند و خود ناظر بر اجرای فرآیند اقدام‌های مدیریت شهری باشند.

نصیری در تشریح آخرین اقدام‌ها برای پایش کارکنان شهرداری گفت: اصل اقدام پایش می‌تواند در شهر سالم و درمانگاه آن پیگیری شود، اما در ساختمان‌های شهرداری تهران، غربالگری و تب سنجی پیگیری می‌شود و اگر کارکنان تب بالای ۳۸ درجه داشته باشند به مراکز درمانی هدایت می‌شوند و براساس پیش بینی وزارت بهداشت اگر افرادی نیازمند مراجعه به بیمارستان‌های آزاد باشند  فرآیند استفاده آن‌ها نیز فراهم شده است.

او بیان کرد: از روز اول شیوع کرونا ما در مدیریت شهری اقدام‌های متعددی برای مقابله با این بیماری با وزارت بهداشت انجام دادیم و در حوزه آموزش نیز اقدام‌های بسیار خوب و موثری صورت گرفت و تمام محتوا‌های تولیدی و تاییدیه آن برای مقابله با ویروس کرونا زیر نظر این وزارتخانه است.

مدیر کل اداره کل سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت گرمخانه‌ها نیز گفت:: یکی از گروه‌های مهم که باید مورد توجه قرار گیرند افراد بی خانمانی هستند که در گرمخانه‌های شهرداری حضور دارند و همواره از سوی شهرداری تهران خدماتی در یافت می‌کنند و باید گفت سلامت تمام افراد و کارکنان گرمخانه‌ها با حساسیت دنبال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار