بزرگترین موزه جهان، موسسه اسمیتسونیان تصمیم گرفت تا با قرار دادن تصاویر از آثار با ارزش در فضای مجازی مخاطبین خود را شگفت‌زده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه اسمیتسونیان، بزرگ‌ترین مجموعه موزه‌های دنیا، اخیرا ۲.۸ میلیون عدد تصویر با کیفیت بالا در کلکسیون خود به صورت آنلاین قرار داده تا افراد علاقه‌مند بتوانند به صورت رایگان از آن‌ها دیدن کنند. این سرویس که دسترسی آزاد دارد تصاویر دو بعدی و سه بعدی گرفته شده از ۱۹ موزه مختلف را در خود جای می‌دهد. در کنار آن تصاویر، عکس‌هایی از نه مرکز تحقیقاتی، آرشیو‌های مختلف، کتابخانه‌ها و باغ‌وحش نیز وجود دارد.

اقدامات بزرگ‌ترین موزه جهان

افسر ارشد برنامه‌های دیجیتال موزه اسمیتسونیان طی مصاحبات خود گفت: " این که ما یک مرجع بزرگ برای اشخاصی باشیم که به یادگیری موضوعات جدید علاقه دارندهدف اصلی ما است " وی در ادامه صحبت‌هایش افزود " ما نمی‌دانیم مخاطبین با این کلکسیون‌ها چه چیز‌هایی یاد می‌گیرند و چه اقداماتی انجام می‌دهند، اما انتظار داریم تا این اقدامات ما را شگفت‌زده کند ". یک نگاه ساده به مرجع قرار داده شده به کاربران این اصل را می‌رساند که موارد موجود از چه ارزشی برخوردارند. در این مجموعه تصاویری از شیشه‌های به تصویر کشیده شده رومی ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کنار تصاویر مشهور از اشخاص مهم در تاریخ قرار گرفته است.

2.8 میلیون تصویر از آثار بزرگ‌ترین موزه جهان در دسترس عموم قرار گرفت

گفته می‌شود در چند ماه آینده این موسسه قصد دارد تا دویست هزار تصویر جدید را به پلتفرم خود اضافه کند و این عمل تا جایی ادامه دارد که مجموعه از تصویر ۱۵۵ میلیون شی تشکیل شود. گفتنی است که این موسسه در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه این چنینی را به خود اختصاص داده، موسسات و موزه‌های دیگری در چند سال اخیر هزاران تصویر از مجموعه‌های خود را در فضای مجازی قابل دسترس گذاشته بودند، اما هیچ‌وقت میزان این تصاویر به اندازه موسسه اسمیتسونیان نرسید. گفته می‌شود هدف موسسه مذکور آن است که با در دسترس قرار دادن تصاویر، مخاطبین بیشتری را به موزه‌های خود دعوت کند و مردم بیشتری را به گذشته این کره خاکی علاقه‌مند کند. این شرکت همچنین دسترسی و استفاده تصاویر را برای تمامی مجموعه‌ها و شرکت‌ها آزاد گذاشته و برای دسترسی به آن‌ها نیازی به گواهینامه مخصوص وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: جهان برای مبارزه با ویروس کرونا از چه فناوری‌هایی کمک گرفته است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار