آمازون یک میلیون کالا را از روی سایت خود حذف کرد

شرکت آمازون برای حفظ سلامت و اطمینان مشتریان خود دست به حذف کالاهای تقلبی و گران‌قیمت زد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمازون برای کنترل شایعات و حفظ سلامت کاربران سراسر جهان تا به حال بیش از یک میلیون جنس تقلبی را که مدعی درمان بیماری کرونا بودند، مسدود کرده و از روی سایت خود برداشته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که بیش از ده‌ها هزار محصول را به دلیل قیمت گول زننده آن‌ها از سایت حذف کرده است. به گفته این ابرفروشنده، افراد اخیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت بسیاری از وسایل بهداشتی مانند ماسک‌ها را به صورت باورنکردنی بالا مشخص می‌کردند و آن را بر روی سایت قرار می‌دادند.

حذف محصولات آمازون

اخبار مربوط به حذف شدن اجناس تقلبی از روی سایت مدت کمی است که در فضای مجازی منتشر شده که ابتدا توسط خود آمازون و به عنوان یک اخطار برای متقلبان اظهار شد. تلاش شرکت آمازون آن بود که افراد متقلب دست از بالا بردن قیمت محصولات خود بردارند و آن‌ها را با مبلغی قابل قبول در صفحه سایت قرار دهند. گفتنی است که آمازون قیمت‌هایی را که امکان دارد اطمینان خریداران را خدشه‌دار کند را تحت عنوان قانون قیمت‌گذاری منصفانه از روی سایت حذف می‌کند. طبق گفته این شرکت قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاه نمی‌توانند افزایش ناگهانی داشته باشند.

آمازون یک میلیون کالا را از روی سایت خود حذف کرد

شعار این شرکت آن است که در این سایت جایگاهی برای قیمت‌های غیر واقعی وجود ندارد. منابع خبری همچنین اظهار کردند قیمت‌های ماسک‌ها در این دوره سه الی چهار برابر نیز شده‌اند. برای مثال یک بسته ماسک ۴۱ دلاری در مدت اخیر با قیمت ۱۲۸ دلار در سایت قرار گرفته و همچنین یک عدد ماسک ۶ دلاری با قیمت ۲۴ دلار به فروش رسیده است. با این که شرکت آمازون قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی را ممنوع کرده و آن‌ها را به شدت کنترل می‌کند آما هنوز محصولات این چنینی بر روی صفحه این شرکت وجود دارند. در حال حاضر یک بسته ماسک صد عددی که تنها ۱۰ دلار قیمت دارد با مبلغ ۵۶ دلار بر روی سایت آمازون قرار گرفته است. انتظار می‌رود که این اجناس نیز به زودی از روی سایت حذف شوند.


بیشتر بخوانید: جهان برای مبارزه با ویروس کرونا از چه فناوری‌هایی کمک گرفته است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.