بسته خبری نیروی انتظامی؛

آموزش حضوری ساکنان مجتمع‌های مسکونی توسط پلیس کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به همراه رئیس کلانتری ۱۳ این فرماندهی از مجتمع مسکونی گارنت بازدید و مواردی را برای پیشگیری از سرقت به ساکنین این مجتمع یادآوری کردند.

آموزش حضوری ساکنان مجتمع‌های مسکونی توسط پلیس کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان سرهنگ فداء با اشاره به فرارسیدن روز‌های پایانی سال در خصوص پیشگیری از سرقت‌های منزل با روش‌هایی همچون مراقبت همسایه از همسایه، نصب دوربین‌های مداربسته، آژیر خطر و نصب آن به مرکز ۱۱۰ و سامانه مها، عدم نگهداری طلاجات در منزل و سپردن آن‌ها در صندوق امانات بانک‌ها و حفاظت فیزیکی منازل را از موثرترین راه‌های پیشگیری از سرقت دانست.

او در خصوص مراقبت همسایه از همسایه بیان داشت:نسبت به آنچه در منزل همسایگان می‌گذرد و به نظرتان معمولی نیست مانند توقف خودرو‌های غریبه، رفت و آمد افراد مظنون توجه کنید و چنانچه سوءظن بیشتری داشتید حتما با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

کشف بیش از ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از خودرو‌های سواری و وانت در بردسیر

فرمانده انتظامی بردسیر از کشف ۱۲ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق از خودرو‌های سواری و وانت طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: حمل سوخت از طریق خودرو‌های سبک یک عمل بسیار خطرآفرین است.

او با اشاره به دستگیری ۵ متهم تصریح کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت که لطمه بسیار بزرگی به سرمایه ملی محسوب می‌شود از اولولیت‌های ماموریتی پلیس است و از شهروندان نیز انتظار می‌رود با گزارش موارد مرتبط با تخلفات اقتصادی، یاریگر پلیس باشند.

شناسایی و دستگیری ادمین پیج اینستاگرامی"کراش یاب بم"

فرمانده انتظامی شهرستان بم در تشریح این خبر گفت: طی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر انتشار محتوای منافی عفت عمومی در صفحه"کراش"به اسم شهرستان بم، کارشناسان سایبری طی رصد اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی ۲ نفر متهم در این رابطه شدند که در یک عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.

او تصریح کرد: افرادی که با تصور پنهان ماندن هویت خود اقدام به ارتکاب جرائم اینترنتی می‌کنند قطعا توسط پلیس فتا شناسایی و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

کشف ۱۷۵ کیلو تریاک از پژو پارس در "رودبار جنوب

فرمانده انتظامی"رودبار جنوب" از کشف ۱۷۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه خودرو پژو پارس و دستگیری یک متهم در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی"نهضت آباد" حین گشت زنی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فیروزبخت با اشاره به آثار مخرب موادمخدر اظهار داشت: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق آن با ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی می‌تواند گام موثری در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ باشد.

اعتراف سارق به ۱۵۰ فقره سرقت در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۱۵۰ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر کرمان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو و ساختمان‌های در حال ساخت در سطح شهر کرمان، دستگیری سارق یا سارقان و کشف اموال مسروقه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند، یک نفر سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در داخل مخفیگاهش دستگیر و مقداری از اموال مسروقه را کشف کنند.

سردار ناظری اظهار داشت: سارق که در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ۱۰۰ فقره سرقت محتویات خودرو و ۵۰ فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تحویل سارق به مراجع قضائی گفت: مبارزه هدفمند با سرقت‌هایی که بیشترین فراوانی را دارند، پیشگیری از افزایش سرقت ها، ایجاد ناامنی در مناطق جرم خیز، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه‌هایی است که به طور جدی در دستور کار پلیس شهر کرمان قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان از شهروندانی که از آنان سرقت شده است خواست که برای پیگیری پرونده و شناسایی اموال مسروقه خود به کلانتری ۱۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.