فرمانده انتظامی جیرفت از انهدام باند سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره با کشف ۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و مجتمع‌های مسکونی در شهرستان جیرفت، پایش‌های تخصصی توسط ماموران کلانتری ۱۵ برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد.

او با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدام اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۴ نفره سرقت شدند، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۹ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت در پایان با اشاره به اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست: با تجهیز ساختمان نیمه کاره به حفاظ و استفاده از سرایدار و نگهبان، ضمن حفاظت از اموال خود، از زمینه‌های سرقت جلوگیری کنند.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۱۵۶ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۲۷ کیلوگرم تریاک و ۲۹ کیلوگرم حشیش در عملیات ماموران انتظامی بخش "گلباف" خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر بخش "گلباف" حین گشت زنی شبانه و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

او گفت: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، نهایتاً عرصه را بر خود تنگ دید و خودرو را در بیابان رها و با استفاده از تاریکی شب و پوشش گیاهی منطقه از محل متواری شد.

سرهنگ فداء افزود: پس از انتقال خودرو به مقر انتظامی در بازرسی از آن ۱۲۷ کیلوگرم تریاک و ۲۹ کیلوگرم حشیش که به صورت حرفه‌ای در قسمت‌های مختف آن جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه تلاش پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد، گفت: پلیس با اشرافیت اطلاعاتی و حضور در نقاط مختلف اجازه جولان به قاچاقچیان و دیگر مخلان نظم و امنیت نخواهد داد.

کشف خودروی سرقتی کمتر از یک ساعت در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف یک دستگاه خودروی پراید سرقتی کمتر از یک ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"محمود خدادادنژاد" اظهار داشت: در پی تماس شهروندی با ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی پراید در یکی از خیابان‌های اصلی شهر بلافاصله طرح مهار در محور‌های خروجی حوزه استحفاظی اجرا شد.

او بیان کرد: با کنترل دقیق و بررسی دوربین‌های سطح شهر مشخص شد خودرو مسروقه از شهر خارج نشده که در این رابطه ماموان کلانتری ۱۲ با گشت زنی هدفمند توانستند این خودرو را کمتر از یک ساعت در یکی از کوچه‌ها به صورت رها شده کشف کنند.

سرهنگ خدادادنژاد از شهروندان خواست در راستای پیشگیری از سرقت، وسایط نقلیه خود را به تجهیزات حفاظتی تجهیز و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس منعکس کنند.

اعمال تدابیر لازم جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در واحد‌های صنفی

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان از طرح ممنوعیت عرضه قلیان تا پایان فروکش کردن بحران کرونا خبر داد و گفت: سفره خانه‌ها و مراکز سنتی عرضه قلیان محل و عاملی برای شیوع این ویروس هستند که باید کنترل شوند.

سرهنگ"محمود پارسا" با بیان اینکه مراکز عرضه قلیان محل و عاملی برای شیوع ویروس کرونا هستند گفت: برابر مصوبه شورای تامین استان و تدابیر فرمانده انتظامی استان با همکاری اتاق اصناف و متصدیان واحد‌های صنفی تصمیم بر آن شد تا عرضه قلیان در مراکز سفره خانه، قهوه خانه و چایخانه تا فروکش کردن بحران ویروس کرونا ممنوع و این واحد‌ها تعطیل باشند.

او تصریح کرد: این طرح از دیروز آغاز و تا پایان فروکش کردن بحران کرونا ادامه دارد.

سرهنگ پارسا بیان داشت: در این طرح به تمامی تالار‌های پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسمات عمومی می‌کنند نیز ابلاغ شد تا اطلاع ثانوی از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند.

سرهنگ"پارسا" اظهار داشت: رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا نیز جهت جلوگیری از شیوع این ویروس غذای خود را تنها به صورت بیرون بر می‌توانند توزیع کنند و از پذیرش مهمان در مراکز خود خودداری کنند.

او افزود: در این رابطه در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته از بیش از ۳۵۰ مرکز عرضه قلیان سرکشی و توصیه‌های لازم به متصدیان واحد‌های صنفی داده شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی در پایان توصیه کرد: همه مردم و اصناف و اتحادیه‌های مربوطه برای حفظ سلامتی شهروندان همکاری لازم را با ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار