مصرف آب در مازندران دیروز نهم اسفند ماه به دلیل شست و شوی عیدانه و حضور مردم در منازل ، ۳۰ درصد افزایش داشت.

عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: مصرف روزانه آب در مناطق شهری ۶۵۰۰ لیتر در ثانیه و در مناطق روستایی ۲۴۰۰ لیتر در ثانیه است که این میزان دیروز جمعه ۹ اسفند ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او عمده‌ترین دلیل افزایش مصرف آب را خانه تکانی و شست و شوی عیدانه اعلام کرد و افزود: حضور افراد در منازل به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت توصیه های بهداشتی مبنی بر شست و شوی مداوم دست ها نیز در افزایش مصرف آب تاثیر داشته است.

عبدالهی افزود: بر اساس پایشی که تا ظهر امروز انجام شد مصرف آب در مقایسه با روز‌های عادی افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه آب آشامیدنی هیچ منطقه‌ای از مازندران قطع نشده و شبکه آبرسانی نیز با هیچ مشکلی مواجه نیست از مردم خواست از هدر رفت آب و شست و شو‌های غیرضروری خودداری کنند.

او گفت: بعد از هر بارندگی میزان مصرف آب به دلیل شست و شوی حیاط منازل افزایش پیدا می‌کند، اما دیده شده است که برخی‌ها حتی دیوار‌های حیاط منازل خود را نیز با آب شهری شستشو می‌کنند.

عبدالهی افزود: با توجه به پیش بینی‌ها و افزایش مصرف آب در روز‌های پایانی سال مردم به گونه‌ای مصرف آب را مدیریت کنند که کمبود آب سبب اختلال در زندگی روزمره نشود.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار