معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قبلاً برای تشخیص بایستی نمونه‌ها را به تهران ارسال می‌کردیم، اما خوشبختانه شرایط برای انجام آزمایشات در اصفهان محیا شده است.

کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: همزمان شدن ویروس کرونا با ویروس آنفولانزای فصلی و آنفولانزای H۱N۱، باعث شده تا فرایند تشخیص سخت‌تر شود.

او ادامه داد: متاسفانه علائم این بیماری‌ها با هم مشابهت دارد و به همین دلیل باعث ایجاد سردرگمی در مردم شده است.

حیدری درباره میزان مراجعات به بیمارستان‌ها اظهار کرد: روزانه تعداد زیادی از افراد به بیمارستان‌ها سر می‌زنند و این تعداد هر روز بیشتر می‌شود. به هر حال با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان آمار دقیقی درباره تعداد مراجعات ارائه کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره راه‌های پزشکی مقابله با این بیماری یادآور شد: پزشکان ترکیبی از دارو‌های مختلف را در حال حاضر برای درمان این بیماری در نظر گرفته اند، چراکه هنوز درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است.

او با اشاره به اهدای تعدادی از کیت‌های تشخیص از سوی سازمان جهانی بهداشت به ایران به عنوان یکی از کشور‌های درگیر بیماری کرونا، اضافه کرد: چند روزی است که کیت‌های تشخیص به کشور فرستاده شده است. قبلاً برای تشخیص بایستی نمونه‌ها را به تهران ارسال می‌کردیم، اما خوشبختانه شرایط برای انجام آزمایشات در اصفهان محیا شده است.

حیدری: تاکنون ۹۰ مورد در اصفهان مورد آزمایش واقع شده اند که تنها دو مورد مثبت داشته ایم. هر فوتی که در طی روز‌های اخیر در اصفهان به ثبت رسیده را نمی‌توان به کرونا ربط داد و اکثر افرادی که به خاطر این بیماری از دنیا می‌روند، بیماری‌های زمینه‌ای یا مشکلات جسمانی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شکل حرف T انگلیسی در صورت به عنوان نقاط مهم صورت در جلوگیری از ابتلا به بیماری شناخته می‌شود. چشم ها، بینی و دهان قسمت‌هایی از صورت هستند که نباید دست آلوده با آن‌ها تماس داشته باشد تا بیماری به بدن شخص منتقل نشود.

او تصریح کرد: مردم نباید از یک طرف بوم بیوفتند. به هر حال این بیماری وارد کشور شده است و باید به اندازه کافی مراقبت‌های بهداشتی را در نظر داشته باشیم. اما نباید اینطور باشد که بیش از حد برای این بیماری استرس داشته باشیم و ذهنیت منفی بر جو حاکم باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
مدارس اصفهان به مدت سه روز تعطیل شد..10. 11. 12اسفند 98باهم به جنگ کرونا میرویم به امید ریشه کن شدن آن التماس دعا یا علی.....