معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت : شستن مرتب دست‌ها استفاده از دستمال برای سرفه و عطسه بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس است.

رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا ویروساکبری زاده در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:رعایت فاصله یک متری با شخص دارای علایم، استفاده از دستمال و یا گودی آرنج جهت سرفه و عطسه و لمس نکردن چشم و بینی از دیگر موارد لازم جهت پیشگیری می‌باشد.

او افزود: فعلا توزیع ماسک از طریق بهداشت در شهر‌هایی است که مورد مثبت و آلودگی بالا دارند انجام می‌شود

اکبری ادامه داد: رعایت فاصله یک متری با شخص دارای علایم، استفاده از دستمال و یا گودی آرنج جهت سرفه و عطسه و لمس نکردن چشم و بینی از دیگر موارد لازم جهت پیشگیری می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل همچنین اعلام کرد استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار توصیه می‌شود و برای افراد سالم توصیه نمی‌شود.

او یادآوری کرد فعلا توزیع ماسک از طریق بهداشت فقط در شهر‌هایی که موارد مثبت و آلودگی بالا دارند انجام می‌شود.

او ادامه داد: درخواست دانشگاه علوم پزشکی زابل جهت دریافت سهمیه ماسک به وزارت بهداشت ارسال شده، ولی با توجه به اینکه مورد مثبتی در این منطقه تایید نشده فعلا هیچ سهمیه ماسکی ارسال نشده است.

اکبری افزود: با توجه به عدم تحویل ماسک به دانشگاه از مردم فهیم منطقه درخواست می‌گردد جهت دریافت ماسک به واحد‌های بهداشتی مراجعه نکنند.

او در پایان گفت: در صورت تامین ماسک از طریق روابط عمومی دانشگاه، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

اونتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار