معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: کرونا ویروس سالهاست که در علم پزشکی شناخته شده است و آگاهی در خصوص آن وجود دارد.

مثلث اضطراب، شایعه و کم اطلاعی عامل شیوع بیماری هاستفرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور گفت: کرونا ویروس سالهاست که در علم پزشکی شناخته شده است و آگاهی در خصوص آن وجود دارد.

دادگر افزود: سال ۲۰۰۳ این ویروس خود را در غالب بیماری سارس نشان داد و در سال ۲۰۱۲ نیز در غالب بیماری تنفسی دیگری با نام مرس و امروز نیز با نام کرونا ویروس جدید و یا کویید ۱۹ جهش یافته نمایان شده است.

او  افزود: در شیوع هر بیماری مثلث شومی به نام اضطراب، شایعه و کم اطلاعی حاکم است که ضرورت دارد همه ما با نگاهی متفاوت و با کنترل شرایط روانی جامعه از نگرانی‌های مردم در این خصوص کاسته و در مقابل، آموزش و اطلاع رسانی گسترده را جدی بگیریم.

دادگر گفت: گند زدایی مدارس و وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی باید حتما انجام پذیرد، دقت شود نازل‌های پمپ بنزین عامل شیوع این ویروس در سطح گسترده هستند که باید روشی برای جلوگیری از این طریق تدبیر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به موارد مثبت در سطح استان و جنوب استان گفت: به مردم توصیه جدی میکنیم که راه‌های انتقال این بیماری بسیار ساده است، لذا با سفر به مناطق آلوده جنوب استان سلامت خود را به خطر نیندازند.

دو پایگاه بهداشتی در مبادی ورودی شهر چابهار فعال خواهند شد

او  گفت: دو پایگاه بهداشتی در مبادی ورودی شهر پیش بینی شده است که از اوایل هفته آینده فعال خواهند شد.

دادگر در پایان ضمن تشکر از همکاری مدیران اجرایی شهرستان، فرماندار ویژه و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد با مجموعه دانشگاه گفت: امیدواریم در کنترل و ریشه کنی این ویروس با همکاری و اطلاع رسانی صحیح به مردم موفق شویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.