رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هیچ موردی از استفاده قلیان در سطح شهر زاهدان در بازدید‌های بازرسان سلامت محیط گزارش نشده است.

هیچ موردی از استفاده قلیان در شهر زاهدان مشاهده نشدقمر شهریاری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به ورود بیماری کرونا به کشور و با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر بازدید‌های نظارتی بازرسان بهداشت محیط از مراکز فروش موادغذایی، رستوران‌ها و مراکز عرضه قلیان تشدید پیدا کرده است و طی روز‌های اخیر به تمامی این واحد‌ها اخطار داده شده که استفاده قلیان در این مراکز ممنوع است.

او افزود: قلیان باعث سرایت بسیاری از بیماری‌های واگیر است و با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور و استفاده وسایل مشترک از جمله قلیان، باعث انتقال بیماری می‌شود.

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هموطنان اگر موردی از استفاده قلیان و عدم رعایت مسائل بهداشتی مشاهده کردند می‌توانند با شماره ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی تماس گیرند تا موارد توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود.

او  بیشترین راه پیشگیری از انتقال بیماری کرونا را رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب و صحیح دست عنوان کرد و اظهار داشت: در بازدید‌های بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و مرکز خرید، آموزش‌های خود مراقبتی و آموزش گندزدایی سطوح داده شده و پوستر‌های شستشوی صحیح دست و راه‌های پیشگیری کرونا ویروس نصب شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار