کار فرهنگی در مقابله با قاچاق کالا مغفول مانده است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: بیشتر دستگاه‌های عضو کارگروه فرهنگی فعالیت های فرهنگیدر مقابله با قاچاق کالا مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: در نیتجه این کم توجهی در جلسات کمیسیون آن خروجی باید و شاید را دریافت نکرده و نتیجه نگرفته‌ایم حال آنکه از دستگاه‌های متولی و مروج امور فرهنگی انتظار بیشتری می‌رود که پیشقراول فرهنگسازی در زمینه مصرف تولید داخل و کاهش قاچاق کالا باشند.

او افزود: یکی از این دستگاه‌ها مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است که هیچ نماینده‌ای در ۲ جلسه اخیر کمیسیون نداشتند این در حالی است که آن‌ها می‌توانند از طریق تریبون‌های نماز جمعه تاثیر مهمی در زمینه فرهنگسازی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند.

خداویسی یادآور شد: کار فرهنگی کاری زمانبر است، اما برخی دستگاه‌ها انتظار دارند چند روزه به نتیجه برسند در حالیکه فرهنگسازی سرمایه‌گذاری است که سال‌ها بعد نتیجه می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به آغاز دیرهنگام و با تاخیر جلسات افزود: گاهی این برداشت می‌شود که دستگاه‌های حاضر در کارگروه فرهنگی کمیسیون جلسات و مباحث را بی اهمیت می‌دانند و از سر رفع تکلیف در جلسات حاضر می‌شوند.

او با بیان اینکه بگیر و ببند و برخورد با قاچاق نمی‌تواند این مشکل را کنترل کند و حتما باید از کار فرهنگی بهره گرفته شود، گفت: همه دستگاه‌های حاضر در کارگروه انتظار دارند کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آن‌ها کار‌ها را اعلام کند، اما ما انتظار داریم پیشنهادات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.