اتحادیه اروپا به تولیدکنندگان تلفن همراه برای طراحی باتری‌های قابل تعویض فشار آورده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز بعضی از کاربران اندروید زمانی را به یاد دارند که می‌شد به راحتی باتری گوشی را از آن خارج کرد. اما به مرور زمان پنل پشتی گوشی‌های جدید به بخش جلویی پرس شد و جایگاه سیم‌کارت و رم به صورت کشویی در کنار دستگاه قرار گرفت و دیگر دست کاربران به باتری نرسید. به همین دلیل اکنون گوشی‌ای که بتوان به راحتی با باز کردن پنل پشتی آن، باتری را خارج کرد کمیاب است.

فشار اروپا برای طراحی جدید برای باتری گوشی

اگر شما از طرفداران این سبک طراحی بودید منتظر یک خبر خوب باشید. بر اساس جدیدترین خبر در دنیای فناوری، اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به سازندگان تلفن همراه است تا کاری کنند که بتوان به راحتی باتری دستگاه را خارج کرد. دلیل این کار راحتی دسترسی و تعویض باتری اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: آغاز به کار دوباره سامسونگ الکترونیک پس از شیوع کرونا 


اروپا تعویض باتری در تلفن‌های هوشمند را آسان می‌کند

هدف اتحادیه اروپا برای اجرای طرح باتری‌های قابل تعویض

یک وب سایت مالی هلندی توانست اطلاعات را در این باره به دست آورد. به گفته این سایت، هدف اصلی اتحادیه اروپا از اجرای این طرح کاهش ضایعات الکترونیکی است. در این مقاله آمده است اگر کاربر بتواند بدون هیچ زحمتی باتری را تعویض کند، این کار را انجام می‌دهد. همین مسئله باعث می‌شود به جای دور انداختن خود گوشی پس از دو سال استفاده، دستگاه را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد. این پیشنهاد همچنین حاکی از آن است که تولیدکنندگان برای کمک به مراکز خدمات شخص ثالث باید قطعات را به راحتی در دسترس قرار دهند.

علاوه بر این، این طرح شامل بازیافت و استفاده مجدد از مواد اولیه پس از دور انداختن دستگاه الکترونیکی است. سرانجام اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری تلفن‌های هوشمند قدیمی، تبلت‌ها و شارژرها، روی یک سیستم جمع آوری زباله لوازم الکتریکی برای اروپا کار خواهد کرد تا بازیافت آن آسان شود. باتری‌های سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت نیز بخشی از این پیشنهاد است که گفته می‌شود تا ماه آینده ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار