مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: فرآیند ثبت نام و پرداخت کاروان حج امسال به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، از ساعت ۱۰ روز جمعه از طریق سامانه رزرو در کاروان ها ثبت نام کنند و به مرور زمان به کاروان ها مراجعه کنند.

انجام فرآیند ثبت نام و پرداخت کاروان حج امسال به صورت الکترونیکی و غیرحضوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه کار بعثه رهبری در زمینه مسائل فرهنگی به دو قسمت قبل و زمان موسم حج برگزار می‌شود، گفت: امسال قبل از موسم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب باید مسائل پویا و جهت دار حرکت کنیم.

او با بیان اینکه مصاحبه روحانیون و امتحانات حج امسال به صورت حضوری صورت گرفته است، افزود: بعد از اعلام تعداد کاروان‌ها از طرف حج و زیارت، یک روحانی برای مسائل تبلیغی و فرهنگی مشخص می‌شود.

حجت الاسلام سازندگی بیان داشت: با توجه به تعداد نفرات ثبت نام کاروان اگر تعداد بانوان زیاد شود، معینه و اگر تعداد آقایون در کاروان بیشتر شود، معین یا روحانی دوم در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه زائران حج امسال کرمان مدینه بعد هستند،۱۲ جلسه کلاس در ایران برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان از برگزاری جلسات تخصصی ویژه بانوان با حضور معینه و پزشک متخصص، ویژه افراد با مدرک لیسانس و بالاتر، جلسات تخصصی اسرار و معارف حج قبل از موسم حج سخن گفت و بیان داشت: جلسه‌هایی با عنوان طرح مودت با رویکرد حضور حجاج مسلط به زبان خارجی در قبل و حین موسم حج با هدف ارتباط با حجاج سایر کشور‌ها برگزار می‌شود که پارسال ثمره‌ای چون: تغییر دید افراد نسبت به ایران را به دنبال داشت.

او با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه برگزاری بهترین حج برای حج گذاران است، گفت: برنامه‌هایی چون: برگزاری کلاس‌های توجیهی در مکه و مدینه، مسابقات متنوع قرآنی، عقیدتی، تاریخی و معارفی و برنامه زیارت دوره مکه و مدینه را از جمله برنامه‌های موسم حج عنوان کرد.

محمود عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مراحل ثبت نام قبوض ودیعه گذاران فراهم شده و براساس روند مذاکرات برای حج با موفقیت انجام شده و مورد خاصی در حج امسال نداشتیم، گفت: فرآیند ثبت نام و پرداخت کاروان حج امسال به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، از ساعت ۱۰ روز جمعه از طریق سامانه رزرو در کاروان‌ها ثبت نام کنند و به مرور زمان به کاروان‌ها مراجعه کنند.

او افزود: دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا ۳۱ فروردین سال ۸۶ در مرحله اول وارد سامانه رزرو شوند و چنان چه ظرفیت کاروان‌ها تا ۲۱ اسفند تکمیل نشد، از ۲۱ اسفند مرحله دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ اعلام می شود.

عرب نژاد افزود: امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان از شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، شهربابک، بم، زرند، رفسنجان، سیرجان، بردسیر، انار و جیرفت از استان کرمان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه هنوز مبلغ نهایی اعلام نشده ودر قالب دو قسط اخذ شود؛ ولی، در مرحله اول ۲۵ میلیون تومان واریز شود، گفت: زمانی که فرد از لحاظ پزشکی تاییدشد، قسط دوم گرفته و مبلغ سوم به محض مشخص شدن مبلغ قربانی، گرفته می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از زائران خواست گذرنامه‌های خود را کنترل و تاریخ آن تا ۳۰ دی ۹۹ باید اعتبار داشته باشد.

او با بیان اینکه حج در عربستان جدای از مسائل سیاسی داشتند و در سال ۹۷ و ۹۸ موفق‌ترین و آرام‌ترین حج برگزار شده است، گفت: حج عمره تا موافقت تاسیس کنسولگری در عربستان بلا تکلیف است. عرب نژاد درباره سفر عتبات نیز با بیان اینکه قرار بود بعد از وقفه کوتاه از اربعین، چند روزی سفر بار دیگر آغاز؛ ولی، به علت بیماری کرونا تعطیل شده است، بیان کرد: اعزام سفر‌های نوروزی عتبات نیز از ۲۴ اسفند تا ۳۱ فروردین، منوط به کاهش بیماری و پذیرفتن دولت عراق پرواز‌های هوایی و زمینی صورت می‌گیرد و استقبال از عتبات را خوب عنوان کرد.

او درباره سفر سوریه گفت: چند ماهی زائران از طریق تهران صورت گرفته است؛ ولی با رایزنی‌های صورت گرفته با هواپیمایی ماهان از پایان اسفند هرماه یک هفته اعزام هوایی به سوریه با هماهنگی چند تا استان همجوار از استان کرمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.