شبکه‌های دامپزشکی مریوان و دیواندره با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از ممنوع اعلام شدن ورود و خروج هرگونه دام زنده از این شهر‌ها تا اطلاع ثانوی بدلیل پیشگیری از شیوع بیماری واگیردار خبر دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود خاتمی رئیس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: در راستای پیشگیری از انتقال و وقوع بیماری‌های واگیر دار هر گونه نقل و انتقالات (ورود و یا خروج) دام زنده در این شهرتسان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او افزود: دامداران و چوبداران شهرستان به منظور حفظ بهداشت و سلامت افراد جامعه موضوع را رعایت و از مراجعه به شبکه دامپزشکی و سایر ارگان‌های ذیربط خودداری کنند و در صورت هرگونه درخواست و یا پیگیری موضوع فقط با شماره ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس حاصل نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: در صورت مساعد شدن شرایط و موافقت مراجع ذیصلاح مجددا این شبکه آماده خدمت رسانی به دامداران و چوبداران شهرستان است و این ابلاغ لغو خواهد شد.

او تاکید کرد: شبکه دامپزشکی در اجرای دستوالعمل‌های سازمانی خود پیشرو در کنترل و پیگشیری از وقوع انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و ارتقای سطح سلامت و بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت افراد جامعه است.

روابط عمومی شبکه دامپزشکی دیواندره نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیرو مصوبات کمیته‌های استانی در راستای پیشگیری از انتقال و وقوع بیماری‌های واگیر دار نقل و انتقالات (ورود و یا خروج) دام زنده از این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او افزود: از دامداران شهرستان تقاضا داریم در جهت حفظ سلامت خود و خانواده هایشان این موضوع را رعایت کرده و از مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان‌های ذیربط برای دریافت مجوز خودداری کنند و در صورت هرگونه درخواست و یا پیگیری موضوع به صورت تلفنی با شماره ۳۸۷۲۲۴۴۱ تماس بگیرند.

این ممنوعیت موقتی است و به محض مساعد شدن شرایط و موافقت مراجع ذیصلاح مجددا این شبکه آماده خدمت رسانی به دامداران و چوبداران شهرستان در صدور مجوز حمل و جابجایی دام‌های زنده خواهد بود.

پیگیری‌های انجام شده این ممنوعیت جابجایی دام زنده در دیگر شهرستان‌های استان کردستان نیز توسط شبکه‌های دامپزشکی به دامداران ابلاغ شده و دستورالعمل کلی است که در همه مناطق استان قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.