رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت :کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگی اقدام کنند.

هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کشاورزان و دامداران این استان خواست تا با توجه به غالب شدن پدیده جوی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما از امروز تا صبح پنجشنبه هفته جاری، نسبت به انجام تمهیدات برای پیشگیری از خسارت ها، اقدام کنند.

تاراسی افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های مزارع و باغات به منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران، امروز و فردا که بارش باران و وزش باد را در استان خواهیم داشت، نباید اقدام به محلول پاشی و سمپاشی مزارع و باغات کنند.

تاراسی به لزوم خودداری باغداران از هرس درختان در این شرایط جوی اشاره کرد و گفت: استقرار کندو‌های زنبور عسل بالاتر از سطح زمین و جلوگیری از آب گرفتگی کندو‌ها باید مورد توجه زنبورداران باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تنظیم دمای سردخانه ها و انبار‌های نگهداری محصولات، تنظیم جیره غدایی دام‌ها و ممانعت  از استفاده دام‌ها از آب یخ زده آبشخور‌ها از دیگر اقدامات لازم در این شرایط جوی برشمرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.