ارگ تاریخی راین واگذار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری ۵ بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  فریدون فعالی ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه ایرانمنش بافت، خانه بهادرالملک بردسیر و ارگ راین از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بنا‌های تاریخی مذکور ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده است، تصریح کرد:پس از انجام فعالیت‌های مرمتی، این بنا‌ها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: قدمت کاروانسرای خانه سرخ شهرستان سیرجان، عمارت موسی خانی شهرستان شهربابک و خانه بهادرالملک شهرستان بردسیر به دوره قاجاریه بازمی گردند و خانه ایرانمنش شهرستان بافت در دوره پهلوی اول و ارگ راین نیز در دوره صفویه تا قاجاریه بنا شده اند.

فعالی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره برداری از ابنیه تاریخی است، افزود: بنا‌های تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی به بهره‌برداری می‌رسند.

او اظهار کرد: علاقمندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بنا‌های تاریخی استان کرمان می‌توانند به امور قرارداد‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۳۴-۳۲۸۱۶۵۰۴-۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.