معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت:امسال ۷۶۹ هکتار از اراضی ملی استان زنجان کپه کاری شده است.

امسال ۷۶۹ هکتار از اراضی ملی استان زنجان کپه کاری شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جلیل سلطان‌نژاد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اقدامات معاونت فنی این اداره کل در سال جاری گفت: ۹۹ دستگاه آبشخوار فلزی با  یکهزارو ۴۸۵ میلیون ریال هزینه جهت استفاده در مراتع، تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

او  با بیان این که ۱۳۰ هکتار از اراضی استان بذر پاشی شده است افزود: تبدیل دیمزار در ۲۸۰ هکتار از اراضی استان هم طی امسال عملیاتی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای طرح حفاظت و قرق را ۸۹۹ هکتار و کپه کاری را ۷۶۹ هکتار در طی سال جاری اعلام کرد.

سلطان نژاد با اشاره به این که ۳۶۸ هکتار نیز در این بازه زمانی کودپاشی شده است خاطر نشان کرد: ۱ دهنه چشمه هم با ۶۰ میلیون ریال اعتبار مرمت شده است.

این مقام مسئول همچنین آمار مراقبت و آبیاری در سال جاری را ۱۰ هکتار برشمرد و مجموع اعتبارات در بخش مرتع را یکهزارو ۲۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

سلطان نژاد گریزی هم به بخش جنگل زد و افزود: توسعه جنگل با نهال ۱۱۰ هکتار و با اعتبار ۵۳۰۰ میلیون ریال در این بازه زمانی انجام شده است.

به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدامات مذکور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.