معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، نبود تولید کننده مواد ضد عفونی کننده در استان را علت کمبود آن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مواد ضدعفونی کننده در استان تولید نمی‌شود و خوزستان وارد کننده این مواد است، به همین دلیل در برخی از داروخانه‌ها و واحد‌های صنفی به دلیل افزایش خرید این کالا‌ها توسط شهروندان، با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه شده ایم.

او اظهار داشت: به همین منظور از واحد‌های تولیدی در استان دعوت شده برای تولید مواد ضدعفونی ورود کنند و تاکنون یک واحد تولیدی در استان اعلام آمادگی کرده است.

جباری بیان کرد: تولید مواد ضدعفونی توسط این واحد تولیدی نیاز به گرفتن مجوز از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بررسی استاندارد‌های لازم جهت تولید دارد به همین دلیل تولید این مواد ممکن است زمان بر باشد.

لزوم کنترل قیمت‌ها و بازرسی از داروخانه‌ها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: در شرایط فعلی با توجه به بحث نگرانی از ویروس کرونا و افزایش خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی توسط مردم، با کمبود این کالا‌ها در داروخانه‌ها مواجه هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همین منظور بازرسی از داروخانه‌ها و کنترل قیمت کالا‌های بهداشتی در اولویت برنامه کاری معاونت بازرسی سازمان صمت استان است.

بهرام جباری اذعان داشت: مراجعات بسیار مردم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی باعث کمبود این کالا‌ها در داروخانه‌ها و افزایش قیمت آن‌ها شده است.

او در ادامه گفت: در چند داروخانه استان تخلف گرانفروشی کالا‌های بهداشتی همچون ماسک و دستکش مشاهده شد که برای متخلفان پرونده تشکیل شده است.

جباری افزود: بازرسی از داروخانه‌ها همچنان ادامه دارد، تامین کافی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده می‌تواند در کاهش قیمت این کالا‌ها تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.