آب و صابون دشمن ویروس کرونا/ هفته سلامت مردان جدی گرفته شود

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: شستن مداوم دست با آب و صابون بهترین راه برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن افراد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا مدت زمان زیادی در فضای آزاد باقی می‌ماند بیشترین راه انتقال آن، دست زدن به اشیاء آلوده است و بر همین اساس شستن مداوم دست با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بهترین راه پیشگیری از ورود این ویروس به بدن است.

او ادامه داد: لازم نیست که از مواد خاصی برای شست و شو استفاده شود همین آب و صابون کافی است و استفاده از مایع‌های ضدعفونی فقط در جایی لازم است که صابون در دسترس نیست.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر درباره ماسک هم گفت: نیاز نیست همه ماسک استفاده کنند فقط سه دسته از افراد یعنی بیماران، مراقبان بیماران و نیرو‌های مراکز بهداشتی و درمانی باید ماسک استفاده کنند.

خواجه ئیان تاکید کرد: کسانی که علائم بیماری را دارند و عطسه و سرفه می‌کنند با ماسک یا دستمال و حتی آرنج خود جلوی دهان و بینی را بگیرند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

او گفت: هر ماسکی که استفاده می‌شود حتی ماسک‌های فیلتردار که به نام  ۹۵ n معروفند باید هر دو ساعت یک بار خودشان یا فیلترشان عوض شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: افراد فاصله یک و نیم متری را با افرادی که علائم بیماری دارند حفظ کنند.

هفته‌ای برای توجه بیشتر به سلامت مردان

خواجه‌ئیان سپس به هفته اول اسفند که به نام سلامت مردان ایرانی (سما) نام گذاری شده اشاره کرد و افزود: مردان به دلیل مشغله و کم توجهی به سلامت، کمتر به پزشک مراجعه کنند و همین امر باعث شده بیماری‌هایشان مغفول بماند.

او گفت: در این هفته تاکید داریم با اطلاع رسانی بیماری‌ها را به آنان گوشزد کنیم تا بیشتر مراقب سلامتشان باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر یکی از بیماری‌های شایع در مردان را بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری معرفی و توصیه کرد: همه مردان به ویژه کسانی که بالای ۵۰ سال به اورولوژیست مراجعه کنند.

خواجه ئیان ادامه داد: یکی از بیماری‌های شایع در مردان سرطان پروستات است که در مراجعه به اورولوژیست می‌توانند سریع‌تر از وجود آن آگاه شوند و درمان را آغاز کنند.

او، استفاده از دخانیات که سرطان ریه را به دنبال دارد یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت مردان خواند و بیان کرد: بیماری‌های ناشی ازکار و کمردرد‌ها دیگر مواردی است که سلامت مردان را دچار مشکل می‎‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر از مردان خواست به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند و به ویژه مردان بالای ۵۰ سال برای آگاهی از سلامت خود برای معاینه‌های دوره‌ای به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.