شهردار: مهاباد پاکیزه‌ترین دوره انتخاباتی را تجربه کرد

شهردار مهاباد گفت: طی یک هفته تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این شهر پاکیزه‌ترین ادوار انتخابات خود را تجربه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کامران فاتح شهردار مهاباد گفت: ۵۲ مکان در این شهر برای تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جانمایی و تعیین شده بود و نامزد‌ها در بیشتر موارد تنها بنر‌های خود را در این اماکن نصب کرده بودند.

او با تقدیر از نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد و هواداران آنان در این شهر افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی و پاکیزه نگه‌داشتن شهر در هنگام تبلیغات، نشانه شعور و بلوغ سیاسی مردم و احترام به حقوق شهروندی است.

شهردار مهاباد گفت: طبق قانون ماموران شهرداری موظف هستند هرگونه تبلیغات نامزد‌ها را خارج از مکان‌های تعیین شده امحا کنند و نصب عکس و بروشور نامزد‌ها روی تیر‌های برق، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و ایجاد کارناوال و راه‌بندان تبلیغاتی ممنوع است.

 فاتح با اشاره به اینکه فعالیت تبلیغات نامزد‌ها از بامداد روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن شروع شده بود و تا ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه، یکم اسفند ادامه داشت، اضافه کرد: در این مدت تمرکز فعالیت ماموران شهرداری با توجه به بارش برف سنگین در ۲ نوبت روی برف‌روبی خیابان‌های اصلی و فرعی بود.

او گفت: شهرداری مهاباد در اطلاعیه‌ای از نامزد‌های یازدهمین دوراه انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد و هواداران آنان خواسته بود در این ایام به مساله محیط زیست و رعایت حقوق شهروندان توجه کنند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد ۹ نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند و در این شهرستان ۲۴۰ هزار نفر جمعیتی ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

۱۲۰ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای این دوره از انتخابات در حوزه مهاباد پیش بینی شده بود و در مجموع ۵۳ هزار و ۶۴۵ رای از صندوق‌های رای اخذ شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.