رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: دید افقی در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به دلیل مه غلیظ به ۱۰ متر کاهش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: به دلیل رطوبت موجود در هوا، مه غلیظ دید افقی را در بسیاری از محور‌های مواصلاتی این شهرستان کاهش داده و دید در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به ۱۰ متر و در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

او افزود: در سایر محور‌ها نیز از جمله محور مهاباد - ارومیه حدفاصل «شهرک‌المهدی» تا «سد حسنلو» به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و رانندگان در صورت لزوم به‌ویژه در گردنه‌ها می‌توانند چراغ مه‌شکن روشن کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بازگشایی تمامی محور‌های اصلی و فرعی در این شهرستان اضافه کرد: قبل از شروع انتخابات با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری تمامی محور‌های فرعی و روستایی این شهرستان بازگشایی شده و هم‌اکنون تردد خودرو‌ها بدون مشکل جریان دارد.

خادمی گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد.

محور مهاباد - سردشت به طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از محور‌های حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود که به دلیل کوهستانی بودن آن و داشتن گردنه‌های برفگیر همواره در فصل زمستان با بارش برف و کولاک همراه است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.