معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هیچ موردمشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان مشاهده نکرده ایم.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   گفت:با توجه به انتشار برخی شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا باید گفت که تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان نداشته ایم.

او افزود: دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم کرمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حالت آماده‌ باش کامل هستند و در زمینه تجهیزات هیچ کمبودی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم.

او از آمادگی برخی بیمارستان‌ها در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان داشت: در هر بیمارستان عمومی چند تخت در نظر گرفته شده است تا اگر موردی باشد بستری اولیه صورت گیرد.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: صبح امروز، پنجشنبه ۱ اسفند ماه به دنبال فوت دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در قم، جلسه قرارگاه کرونا ویروس در ساختمان وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت و ارتباط ویدئو کنفرانس با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

احمدی طباطبایی گفت: صبح شنبه با کلیه معاونین و روسای دانشگاه‌ها جلسه‌ای داریم و در این روز تمامی مرخصی‌های مدیران لغو شده است.

او در خصوص علت شیوع کرونا در قم افزود: نمی‌شود در این قضیه قضاوت کرد. یک تیم در قم مستقر شده و هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

او تصریح کرد: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

احمدی طباطبایی گفت: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

او افزود: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم سالاری منوجان
۱۲:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
همین یه ساعت قبل توی بیمارستان شهرمون بودم یه مریض بدحال رو اعزام کردن بندرعباس میگفتن کرونا داره.شهر ما منوجان هستش ۱۳۰ کیلومتری بندزعباس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چرا راستشو به مردم نمیگین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ویرس کرونا در اسر انفلانزا گرفته شده و شایعات روی ذهن شماها نباید تاثیر بزار از نظر من ویروس کرنا در اثر تلقین و ترس از شایعات فردی ک فقط انفلنزا گرفته با ترس و تلقین زیاداز کرنا ک فقط یک کلمه اس انفلانزارو شدید میکنه تبدیل ب ویروس کرنا میشه چرا یک سرماخوردگی را تبدیل ب کرنا میکنین شما چرا نمیدانین ک این کلمات انقد قدرت دارن ک هر چیزی رو می آفریند ویروس کرنا در اثر تلقین و ترس شدید در ذهن شما ساخته میشه مواظب کلامتون باشین و توکل ب خدا کنین ب جا کرنا، هروز تکرار کن من ب لطف پروردگارم در سلامتی کامل بسر میبرم و همیشه در مقابل کلا منفی در امانم
آخرین اخبار