رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با مدیران کارخانه‌هایی که کارمندان چینی دارند صحبت شده، اگر دو هفته از ورودشان گذشته باشد موردی نیست، موارد جدید هم تحت کنترل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کار گروه امنیت غذایی رفسنجان با محوریت ویروس کرونا برگزار شد.

 علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: کرونا ویروس جدید از کشور چین آغاز شده و هنوز هیچ مورد مثبتی در کشور ما گزارش نشده است.

او گفت: نظام بهداشتی در حال مراقبت است، اگر موردی مشاهده شود حتما گزارش می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد، جای هیچ نگرانی نیست

اسماعیلی افزود:کرونا ویروس نوعا یک عفونت تنفسی ایجاد می‌کند که پس از مدت کوتاهی علائم آن فروکش می‌کند.

او گفت: نیاز به اقدام خاصی نیست به جز توصیه‌های همیشگی بر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انتقال ویروس که افراد سرماخورده، تب دار و دارای عفونت تنفسی مراقبت بیشتری داشته باشند.

اسماعیلی گفت:نباید در مردم نگرانی ایجاد کرد و نیازی نیست مردم اضطراب داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تاکنون موارد مشکوکی مشاهده شده، اما خوشبختانه تایید قطعی نشد که این موارد مبتلا به کرونا ویروس جدید هستند و هیچ مورد تایید شده قطعی در ایران وجود ندارد.

او ادامه داد: در رفسنجان نیز با مدیران کارخانه‌هایی که کارمندان چینی دارند صحبت شده، آمار این کارمندان گرفته شده، اگر دو هفته از ورودشان گذشته باشد موردی نیست، موارد جدید هم تحت کنترل هستند که مبتلا نباشند.

اسماعیلی گفت:امسال ۶۳۲ مورد مبتلا به آنفولانزا در بیمارستان رفسنجان بستری شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شش برابر بوده است و از این تعداد ۲۳ نفر فوت شدند که شش مورد آنفولانزای قطعی بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار