هنرجویان مشوق های سربازی دریافت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : هنرجویان پسر رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش مشوق‌هایی برای دوران خدمت سربازی دریافت می‌کنند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در راستای تحقق برنامه‌های وزارت مبنی بر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای پسرانی که در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند یا دانش‌آموزانی که دارای گواهینامه‌های مهارتی هستند وزارت آموزش و پرورش در تفاهم نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای خدمت مقدس سربازی آن‌ها در سه مرحله پیش از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، مشوق‌هایی تعیین کرده است.

او گفت : هنرجویان هنرستانی و دانش‌آموزانی که دارای گواهینامه‌های مهارتی می‌باشند می‌توانند قبل از اعزام به خدمت سربازی محل خدمت و سازمان خدمتی خود را تعیین کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: این افراد در دریافت امریه یا تعجیل در اعزام به خدمت دارای امتیاز می‌باشند و نیز در حین خدمت می‌توانند به عنوان مربی در محل خدمت فعالیت نمایند و حتی بعد از پایان خدمت مشمولان این طرح در استخدام دارای اولویت هستند.

بسامی گفت: این سیاست‌ها به منظور هدایت آگاهانه دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی اتخاذ شده است و لازم است عموم مردم به ویژه جوانان از آن اطلاع یابند.

او گفت: این مشوق‌ها در راستای نیاز جامعه به نیروی فنی و مهارتی در آینده می‌باشد که در قالب طرح «سرباز ماهر» اجرا می‌شود و به همین منظور سامانه‌ای با نام www.smaher.ir راه اندازی شده است و داوطلبان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آن سایت برای ثبت‌نام مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار