مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : امسال جشن نیکوکاری با شعار " عید را به خانه هایشان ببریم" برگزار می‌شود .

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با شعار " عید را به خانه هایشان ببریم" برگزار می‌شود، گفت : امسال این جشن ملی در روز‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

او گفت : جشن نیکوکاری همه ساله با هدف کمک به افراد نیازمند در آستانه سال جدید برگزار می‌شود.

رخصی با بیان اینکه امسال این جشن ملی در روز‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور با شعار " عید را به خانه هایشان ببریم" برگزار خواهد شد، افزود: این نهاد به منظور برگزاری هرچه بهتر جشن نیکوکاری تفاهم نامه‌های همکاری با سازمان و ادارات همسو منعقد کرده است.

او با بیان اینکه یکی از این تفاهم نامه‌ها صدور یک ابلاغیه مشترک از سوی سازمان آموزش و پرورش استان و کمیته امداد به منظور وحدت رویه در شیوه برگزاری جشن ملی نیکوکاری است، گفت: همچنین یک نامه مشترک از سوی کمیته امداد و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به منظور تعیین تعداد پایگاه‌ها و چگونگی برگزاری جشن در پایگاه‌های بسیج صادر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: فرمانداری کرمانشاه نیز ابلاغیه‌ای به منظور هماهنگی شوراها، دهیاری‌ها و ادارات و سازمان‌های شهرستان با این نهاد برای برگزاری جشن نیکوکاری و حضور حداکثری خیران نیک اندیش در این جشن ملی ابلاغ خواهد کرد.

محسن رخصی به تفاهم نامه این نهاد با سازمان صدا و سیما در جشن نیکوکاری اشاره و گفت: در این تفاهم نامه بر استفاده از ظرفیت شبکه استانی زاگرس در هرچه بهتر برگزار کردن جشن نیکوکاری تاکید شده است.

رخصی افزود: همچنین یکی از برنامه‌های دیگر این نهاد تدوین برنامه مشترک تحت عنوان "نوجوانان مدارس" است که این طرح با هدف شرکت جوانان و نوجوانان در جشن نیکوکاری و آشنایی این قشر جوان با برنامه‌های مناسبتی این نهاد اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمامی کمک‌های که در جشن نیکوکاری برای نیازمندان جمع آوری می‌شود پیش از آغاز سال نو به دست آنان خواهد رسید، گفت: هدایا و منابع مالی جمع آوری شده در مدارس با تشخیص مدیران ومربیان بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه یا مدارس، کمک‌های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری نیز براساس تشخیص هیات عامل بین نیازمندان محلات و کمک‌های جمع آوری شده در پایگاه‌های کمیته امداد و بسیج بین خانوار‌های تحت حمایت توزیع می‌شود

مددجویان فاقد سواد شناسایی شده به نهضت سوادآموزی معرفی می‌شوند

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه مددجویان فاقد سواد شناسایی شده به نهضت سوادآموزی معرفی می‌شوند، گفت: امسال ۶۹۶ مددجو به نهضت سوادآموزی معرفی و از این تعداد ۲۸۱ نفر موفق به اخذ مدرک سوادآموزی شده اند.

 کامیار جمشیدی گفت: امسال کمیته امداد دستگاه برتر استانی در امر محو بیسوادی و سواد آموزی شناخته شده است.

جمشیدی با بیان اینکه این نهاد مددجویان فاقد سواد ۱۰ تا ۴۹ سال را جهت فراگیری سواد تشویق و به نهضت سواد آموزی معرفی می‌کند، گفت: کمیته امداد در ابتدای سال جاری ۸۷۱ مددجوی فاقد سواد شناسایی کرده است.

او افزود: امسال ۶۹۶ مددجو به نهضت سوادآموزی معرفی شده اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: از این تعداد مددجوی فاقد سواد ۲۸۱ نفر موفق به اخذ مدرک سوادآموزی شده و هم اکنون از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند هستند.

کامیار جمشیدی با بیان اینکه این نهاد با اهدای هدایایی مددجویان بیسواد را تشویق می‌کند، گفت: کمیته امداد از ظرفیت دانشجویان و مددجویان موفق در امر سوادآموزی مددجویان بیسواد نیز بهره می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.