ترخیص خودرو‌های وارداتی قیمت‌ها را می‌شکند؟

یک فعال صنعت خودرو معتقد است، ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک تاثیری در کاهش قیمت خودرو‌ها خصوصا آن‌هایی که قیمت زیر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارند، نخواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک کریمخان ، با اشاره به تصمیماتی که برای ترخیص خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات گرفته شده، اظهار کرد: بعید است ترخیص این خودرو‌ها تاثیری روی کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار داخل داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی درباره خودرو‌های وارداتی صحبت می‌کنیم باید به کلاس خودرو نیز توجه کنیم که برخی از آن‌ها خودرو‌های لاکچری هستند که مصرف کننده خود را دارند و ممکن است تاثیر محدودی روی قیمت این نوع خودرو‌ها داشته باشد.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور، ترخیص خودرو‌های وارداتی روی قیمت خودرو‌های کلاس معمولی که قشر عادی جامعه از آن استفاده دارند و قیمت زیر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارد، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آزاد شدن واردات خودرو به شکست انحصار خودرو در داخل و کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند یا نه نیز گفت: وقتی درباره قیمت خودرو‌های داخلی صبحت می‌کنیم باید یکسری واقعیت‌ها را ببینیم و اینکه اگر بخواهیم همین خودرو‌ها را از کشور‌های دیگر وارد کنیم، قیمت تمام شده آن‌ها چقدر خواهد شد.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به اینکه قیمت خودرو‌های معمولی داخلی به طور میانگین بین شش تا ۱۲ هزار دلار است، عنوان کرد: اگر بخواهیم همین خودرو‌ها را با دلار ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان وارد کنیم، خودرو‌هایی مانند پراید بیش از ۷۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. به علاوه هزینه حمل و نقل، گمرک ... نیز به این ارقام اضافه می‌شود و ممکن است به نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی گفت: آنچه باعث می‌شود قیمت خودرو‌های داخلی بالا به نظر برسد، کاهش ارزش پول است و نباید این نکته را نادیده بگیریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
مثلا چطوری می‌خواد قیمت پراید رو از ۶۸ میلیون تومان بیاره پایین؟ دیگه مگر از پراید ارزونتر هم داریم