مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از آمادگی ثبت احوال استان اردبیل برای ارائه خدمات در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسنامه المثنی بدون احتساب مهلت یک ماهه قبلی در کمترین زمان ممکن صادر شده و در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به ضرورت داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات مجلس اظهارداشت: با هدف شرکت آحاد مختلف مردم در پای صندوق‌های رای صدور شناسنامه المثنی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: بر اساس مجوز صادره از سازمان ثبت احوال کشور شهروندانی که به هر دلیلی شناسنامه خود را گم کرده و یا تاکنون موفق به تعویض شناسنامه قدیمی نشده‌اند، می‌توانند در اسرع وقت به ادارات ثبت احوال در مناطق مختلف استان مراجعه کنند.

ثبت نام ۸۸ درصد واجدین شرایط برای کارت ملی هوشمند

رسولی بیان کرد: ۸۸ درصد از واجدین شرایط برای کارت ملی هوشمند در استان اردبیل ثبت‌نام کرده‌اند.

او در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های ملی هوشمند در استان، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان هستند که از این تعداد، حدود ۸۸ هزار نفر معادل ۸۸ درصد جمعیت استان اردبیل، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل افزود: افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام یا اقدام کرده‌اند، کد رهگیری آن‌ها فعال شده و با در دست داشتن کاغذی که بعد ثبت نام به آن‌ها تحویل داده شده می‌توانند در انتخابات نیز شرکت کنند.

رسولی با بیان اینکه در راستای ثبت نام کارت ملی هوشمند هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: افرادی که دارای کد رهگیری هستند، هیچ مشکلی نداشته و افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند با حضور در ثبت احوال اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

او بیان کرد: انتظار می‌رود که مردم تا پایان سال جاری نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار