مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: حضور نامزد‌ها از همه سلایق سیاسی در فرآیند انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

مشارکت حداکثری با حضور نامزد‌های همه جریان سیاسی در فرآیند انتخاباتمحمد علی نبی پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در بررسی‌های انجام شده در ۵ حوزه انتخابیه از ۱۲ حوزه انتخابیه در خراسان رضوی، انتخابات رقابتی نیست.

او ادامه داد: به دلیل اینکه از سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی نیرو‌های شاخصی در فرآیند انتخابات وجود ندارد می‌توان نتیجه گرفت که آنطور که انتظار می‌رود در بعضی حوزه‌های انتخابیه رقابتی در میان نباشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی درباره اینکه ممکن است این حالت تغییر کند یا خیر گفت: در ادوار گذشته موارد کمی داشتیم که کاندیدا‌هایی در روز‌های آخر، فرآیند تایید صلاحیت خود را طی کرده و تایید صلاحیت شان اعلام شده و ممکن است این دوره هم چنین مواردی داشته باشیم.

نبی پور درباره مثبت یا منفی بودن رقابتی نبودن انتخابات افزود: قطعا این مسئله مثبت نیست، چون از میزان شور و تبلیغات انتخاباتی و میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌کاهد؛ زمانی که همه سلایق و جریان‌های سیاسی در فرآیند انتخابات حضور دارند مسلما باعث افزایش مشارکت می‌شود.

او تصریح کرد: می‌توان از حوزه‌های انتخاباتی مشهد، نیشابور، سبزوار و گناباد به عنوان حوزه‌های غیر رقابتی نام برد، یعنی فرایند انتخابات برای ۱۱ کرسی از ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی غیررقابتی است.

انتهای پیام // م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.